Thor+Marita = 3! Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Hva kan forårsake ekstrem svimmelhet?????? Er i uke 24...
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Viss blodtrykket ditt er unormalt kanskje? Jernmangel?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Lavt blodtrykk.... Jeg er nå 23+1 og venter i spenning på når karusellen kan stoppe så jeg kan stige av...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Glemte å si at lavt blodtrykk er aldeles ikke farlig, -bare ubehagelig med svimmelhet, tretthet, hodepine... Jeg sovna på lekeplassen på lørdag da jeg var ute med mini!
2blånisser Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Hvis du ikke pleier å drikke så mye vann, kan du prøve å drikke mer. Dehydrering kan forårsake svimmelhet. Jeg merker jeg trenger mer vann nå som jeg er gravid, selv om jeg drakk mye vann før. Kanskje du burde ta blodprøve for å sjekke om du har nok jern og B12. Hvis du ikke har nok av dette kan det føre til blodmangel, som igjen fører til svimmelhet.
scirpus Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Var nettopp på kontroll hos legen og fortalte at jeg er svimmel. Er i uke 26.. Han bad meg om å ta jerntabletter, men at grunnen til svimmelhelten ikke var jernmangel, men på grunn av at jeg er gravid, og man kan bli svimmel av å være gravid.. Blodtrykket mitt var 98/64 - forholdsvis lavt tror jeg.. Så om det er kun fordi jeg er gravid eller fordi jeg har jernmangel og/eller fordi blodtrykket er lavt som er årsaken til at jeg er svimmel, vet jeg ikke. Det hjelper i allefall å slappe av og ta det med ro. Da blir man ikke så svimmel.
MiPE Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Hei! Jeg var hos legen i forrige uke fordi jeg var så mye svimmel. Gikk tur og plutselig så krysset beina seg og jeg måtte sette meg og drikke litt juice. Skulle kopiere noe på jobben og måtte legge meg ned på gulvet... Hos legen tok de ingen blodprøve men målte blodtrykk som var fint. Hun sa jeg ikke måtte reise meg så fort. Det hjelper også å drikke litt oftere enn ellers.... For min del tolker jeg det som om kroppen sier ifra: TA DET LITT ROLIGERE...
jubaloooo med to stk Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Scirpus: du har itt lavt blodtrykk da. Så ta det litt med ro og hvil deg ut;)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Du har nok lavt blodtrykk ja, men folk reagerer forskjellig på lavt blodtrykk. Mitt er lavt, men ikke så veldig lavt 105/70, men jeg reagerer veldig mye på det. Andre kan ha mye lavere enn både deg scirpus og meg, og ikke reagere i det hele tatt. men jeg trøster meg med at det ikke er farlig!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 hei! det kan være forskjellige grunner til ekstrem svimmelhet. ikke bare lavt blodtrykk og jernmangel, men også lav hb (hemoglobin) kan forårsake dette. er du ekstermt svimmel bør du kontakte lege, slik at du får slutt på denne plagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå