Gå til innhold

"gangsperr" i skambenet?

Nutti og Leonora + 2 huleboere

Anbefalte innlegg

Skrevet

har siste uken hatt en slags gangsperr/ ømhet i skambenet og på innsiden av lårene. er merkelig vondt å gå innimellom, men verst er det på morgenen når jeg våkner, da klarer jeg nesten ikke holde balansen og det gjør kjempevondt å reise seg fra sengen.....

er akkurat begynt på uke 32 (altså 31 + 2)

-noen andre som har opplevd dette?

-noen som vet hva som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har også merket en slags gangsperr på innsiden av lårene (og det er ikke fordi jeg har vært på trening akkurat...). Vet heller ikke hva det kommer av, men tilskriver stort sett alle ubehageligeheter i området mellom navlen og knærne til bekkenet... Har ikke symptomaktisk (eller hva det nå heter??) bekkenløsning, men har etterhvert begynt å merke at jeg har et bekken...

Er 32 + 4

Skrevet

Fikk beskjed av JM om at det var fordi sammenføyningen foran hadde begynt å gi etter (hormonene løser opp brusken litt), og at den lett kommer litt ut av stilling. Da overkomepenserer mann gjerne og får gangsperr i lårene osv. Har hatt det siden uke 20, og det er mye mindre plagsomt nå som jeg er "flink" og gjør som jeg har fått beskjed om:

- bruker sko med litt hæl (ikke helt lave, ikke høye)

- samler beina og "svinger dem" ut av bilen, senga osv

- unngår løft (ikke helt lett når man har en 14-kilos toåring, nei...)

- unngår støvsuging

Var det noe mer da? Nei, ikke som jeg kommer på i farta. En paracet hjelper godt når det blir for ille...

Skrevet

tusen takk fro svar:)

da ble jeg litt roligere

Skrevet

Ikke for å skremme dere, men det var sånn det startet hos meg også - nå har jeg fått konstantert bekkenløsning. Gikk vel et par uker fra smertene startet til det ble endelig bekreftet, og jeg ble 100 % sykmeldt. Nå har jeg kommet litt lengre da. Tror jeg var i uke 33-34 når jeg merket noe første gangen. Vær forsiktig, og følg rådene om å samle beina! Det viktigste er vel egentlig å ikke gjøre noe som gjør vondt.

Skrevet

Ja, jeg ble rimelig deppa da det dukket opp i uke 20, så for meg full bekkenløsning og horribelt svangerskap, men det har som sagt gått bra. Velger å tro at det er en kombinasjon av flaks og forebygging:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...