-Helen- Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 heihei. er de noen som lar sine så små barn skrike seg til søvn ? jeg klarer det bare ikke....
snartmammatil4 Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 nei uff, det klarer ikke jeg hvertfall...tror ikke det er bra for ungen heller, så små unger griner jo ikke for å være vrange, de er jo redde eller et eller annet er feil hvertfall...
Stor_smil Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Heisann En fattig trøst er at det blir bedre.. jeg hadde samme "problemet" med min sønn.. men det bedret seg etterhvert. Ville ikke anbefalt deg å bruke noen skrikekurer for å få henne til å la være å skrike, hun er altfor liten til det enda. De anbefaler at du venter til barnet er minst 5-6 mnd før man tar i bruk de metodene. Sørg for at barnet får rikelig med kos og mat om dagen. Prøv å ikke la henne sove lange perioder på dagtid, vekk henne med to timers mellomrom og gi henne mat. Da vil hun kanskje sove bedre på natten, og spise mer om dagen. Om det ikke funker så får du heller bare sove når hun sover om dagen, og heller være litt natteravner en stund.. sånn er det å være mamma ;-)
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Skjønner hvordan du har det!!! Sånn hadde vi det og:) Men etter dette trikset ble det bedre bare på to dager!!! For det første: Ikke la henne sove lenger enn 3-4 timer på dagen. Vekk henne for å gi henne mat om dagen. Nok mat om dagen = trenger ikke mat på natten! Og i tillegg satt vi på støvsugeren om natten, når hun skulle sove lenge:) (Det er tips på libero.no) Vi hadde det problemet rundt 4 uker. Etter bare to netter med støvsuger sov hun om natten! Med en mating og da sovnet hun av seg selv igjen uten støvsugeren! (så filmet vi støvsugeren og laget mp3 av det, så slapp lyden å være så høy) Rett før hun var to mnd sove hun hele natten! Nå har vi akkurat avvent med støvsugeren (3 mnd og 8 dager) Men kan nok hende at det viktigste er å ikke la de sove lange perioder om dagen! Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå