Gå til innhold

JEG ER BLITT MAMMA!!!!!!

Anbefalte innlegg

Endelig tilgang til pc, gjett om det har hendt mye siden sist gang jeg var online (10 dager siden)... Naa har sambo ordnet meg en pc som jeg har her paa sykehuset. Dessv mangler tastaturet her noen vesentlige bokstaver, saa dere faar holde ut naar dere leser dette:-)

Jeg er blittt mamma til en vakker liten jente, som kom i uke 33+1. Da hadde jeg allerede vaert innlagt 8 dager grunnet alvorlig svangerskapsforgiftning. Denne utvikla seg gradvis mens jeg laa inne paa sykehuset, og ettermiddagen lordag 9. desember ble jeg plutselig knalldaarlig!!! Da hadde jeg fra foer av hoye verdier/tall. Denne dagen hadde jeg feber, blodtrykk som kan slaa de fleste og masse eggehvite... Det skumle var at jeg ble saa veldig daarlig plutselig!!!

Etter at legene hadde undersokt meg, gikk det ikke lange tiden til det ble tatt beslutning om akutt keisersnitt.... Kort tid etterpaa, var jeg i operasjonssalen med gronnkledde folk rundt meg. Sambo ble sendt for aa skifte, han og. Han var saa utrolig dyktig og var med hele veien. Pratet og trostet meg, mens legene gjorde jobben sin.

Mia kom til verden med flere skrik, skal si det var liv i jenta vaar!! Jeg fikk ikke henne lagt til brystet, hun ble tatt rett ut av jordmor og barnepleier. De kom tilbake etter en kort stund saa jeg fikk se henne.. i et par sekunder, foer de drog til Nyfodt Intensiven... Foerste dognet laa hun i kuvoese samt hadde cpap for aa faa hjelp til aa puste. Selv fikk jeg ikke se henne foer sondagen i 12-tiden... - Denne natta hadde jeg noen toeffe timer mens jeg enda var paa "oppvaakningen" (maatte enda ha oppfolging pga blodtrykk). De strategiske maalene var 43 cm lang og 2120 tung. Det var helt uvirkelig da hun ble lagt til brystet, og helt av seg selv, begynte den lille kroppen hennes aa bevege sesg/krype mot "pupp" og "melk"...

Idag er hun 9 dager gammel og enda paa Nyfodt Intensiven. Jeg ammer henne men mesteparten av melka faar hun med sonde. !Vi vet ikke noe om hvor lang tid det tar foer vi kan reise hjem (sannsynligvis om en mnd), men meningen er at hun skal "full-ammes". I mellomtiden bor jeg paa sykehuset og er med henne saa mye som jeg kan. Det blir et langt opphold, men i det storre perspektiv, er det saa lite..

Mia er kvikk og har naa begynt aa legge paa seg naa og er bare helt haerlig!!! Jeg blir aldri mett av aa se paa henne...I dag badet jeg henne alene for foerste gang! Hun digget det:-) Jeg er saa glad for at jeg klarte aa "kjope" 8 ekstra dager til henne da jeg ble innlagt og at det har gaatt saa bra som det har. Ser saann fram til aa ta henne med hjem, og at vi tre kan begynne aa vaere en familie under "normale forhold".

Oensker dere alle lykke til med svangerskapet. Jeg kommer til aa fortsette aa vaere her inne for aa se hvordan det gaar og lese deres historier:-)

Stor klem fra ei mamma med ei lita datter

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7492520-jeg-er-blitt-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...