Gå til innhold

Oktober: Har dere begynt


♥Jente03-Gutt06♥

Anbefalte innlegg

med prevensjon igjen? Min gutt er født 4 oktober, og jeg vurderer å få satt inn kobberspiral..Noen av dere som har satt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på "6ukers" kontroll til tirsdag, og tror jeg vil sette inn hormonspiral!

Noen som har erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen jeg var hos anbefalte meg ikke å sette inn hormonspiral først. Både fordi den er dyrere, og at det er endel som ikke tåler den. Hun anbefalte kobberspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

legen min setter inn hormonspiral 12 januar. hun ville ikke sette inn noe før livmora hadde krympet helt, og det var etter 10 uker.

Hun sa at man blør mer og har vanlige menstrasjonssmerter med kobberspiral, mens med hormonspiral blør man mindre, og den demper smertene. Ulempen er at hormonspiral koster nesten 1000 mer enn kobberspiralen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jenta mi også 4 oktober. Var hos legen og fikk satt inn hormonspiral i forrige uke. Den kosta nesten 1200 kr. Gikk veldig greit å få satt den på plass. Har ikke blødd noe etterpå heldigvis. Har ikke hatt noen andre plager heller. Valgte å sette inn hormonspiral denne gangen i og med at jeg nå har fått de to barna jeg ønsket meg. Brukte Cerazett sist i og med at vi ønsket et barn til rimelig kjapt. Men nå er det slutt så da er det egentlig greit med den type spiral som kan sitte der i 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få satt inn hormonspiral rett etter jul, skal ikke ha noen flere på noen år så syns det er best for vår del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på etterkontroll hos legen forrige uke. Har begynt m minipillen. Vurderte spiral, men vi ønsker oss to tette barn. Kan heller sette inn spiral etter nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på min litt sene 6ukers kontroll, og hadde veldig lyst å sette inn hormonspiral. Men gynekologen anbefalte faktisk at folk prøvde minipillen først! Der var det nemlig samme hormonet i, og kostet svært lite i forhold. Er visst mange som ikke tåler hormonspiralen, og da er det litt kjipt å måtte "ta ut" 1200kroner igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06

Nope...her hopper vi av i svingen!:P

Er ikke så farlig om jeg blir gravid igjen nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...