Gå til innhold

hvorfor i allverden!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet di fleste her vasker og ordner barnetøyet leenge før den lille kommer...

en jeg har 37 dager igjen og jeg tørr ikke og ta av prislappene på tøyet og vaske/brette det...får en sånn ekkel følelse også klarer jeg bare ikke..!?

hva skjer med meg!? har en så sterk følelse at jeg ikke burde og gjøre det før babyen er født..så skulle jeg pakke sjukehus bæggen (putte oppi litt saker da) også kom jeg på at jeg må da jo ha med babytøy til sjukehuset..men problemet mitt er at allt babytøyet jeg har er nytt og jeg klarer ikke og klippe av prislappene og vaske det sånn at jeg kan pakke det ned i sjukehusbæggen..

har noen andre følt det sånn også!? har det klikka litt for meg eller!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er andregangs så det er kanskje litt anderledes da, jeg vet ikke... men ang. fødebagen så kan du jo ta ett sett klær, vaske og legge i bagen, og la resten være? Et lite kompromiss, liksom :)

Skrevet

Du trenger ikke ta med noe tøy til babyen i baggen. Etter at du har født kan faren eller noen andre vaske barnetøy og ta det med på sykhuset. De fleste blir jo noen dager så det er ikke noe problem. Ikke stress med det om det gjør deg nervøs.

Du kan jo legge frem det tøyet du vil ha til "hentesett" sån at den som skal ordne det får det enkelt.

Skrevet

Rent personlig foretrekker jeg å ha med hentesettet. Jeg har ingen garanti for at noen kommer seg til sykehuset med det (3 timers vei, ustabile veier, ferge osv), og pappa'n skal jo være hos oss på sykehuset. Men det går jo som nevnt an å vaske kun hentesettet (og litt til?), og la resten vente til man kommer hjem.

Skrevet

Hadde akkurat samme følelsen med førstemann, og det viste seg faktisk å være en bra ting! Hadde klippet av lappen på og vasket bare ett sett i str 50, og det var glimrende, for den "lille" ungen jeg ventet viste seg å gå rett inn i 56 og så videre til 62 etter bare noen uker:)

Men hvis du har en kjøredress kan jo den uansett komme til nytte, så den ville jeg vasket osv. Og tips: Ullklær i lanolinull (glimrende til vinterbabyer) skal ikke vakses før bruk (sjekk Nøstebarn) - hjelper det på mammaangsten?

Alt går sikkert helt fint, forresten - har termin to dager etter deg med nummer to og merker at jeg er roligere denne gangen. Stor klem!

Skrevet

Hadde det sånn med førstemann jeg også.

Tror ikke jeg trodde jg kunne være så heldig å få beholde babyen..

Litt mer avslappet nå, og trenger jo ikke kjøpe noe særlig heller, har jo det meste fra før.

Sist handlet jeg inn 3 dager over termin så jeg forhastet meg ikke akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...