Gå til innhold

Noen andre som har hatt en trøblete start på svangerskapet..?

leeah

Anbefalte innlegg

Er så lei av å være usikker og redd..

hadde blødning sist uke og var hos legen på mandagen, fikk GU og alt så normalt ut, målte hcg og skulle tilbake på torsdagen for å måle nytt.. siden mandagen har jeg hatt brunt slim hver dag... og mye vondt i magen.. fikk masse menssmerter og litt blod i brunslimet så jeg reiste til legen igjen på torsdagen og ble sendt direkte på sykehuset..

Der fikk jeg invendig UL og legen sa hun bare så en liten svart prikk og en sekk på ca. 1,5 cm.. Hun trodde dette var dødt eller at jeg var mye mindre på vei en antatt, (var egentlig 6uker den dagen). Hun ville måle hcg og jeg fortalte at legen allerede hadde gjort det.. Hun leita fram svaret og den var veldig lav 415 ca... Tok ny hcg men hun trodde jeg hadde mista...

Fredagen da jeg rinte inn var hcg steget til 712 til legens og min store

overaskelse.. hun ville ha meg på oppfølging skal tilbake både mandag og fredag...

Men det er fremdeles masse brunt slim hver gang jeg går på do og i går blødde jeg litt og.. ikke så veldig mye.. men alikevel.. er såå lei av å gå å vente.. vet ikke om jeg skal håpe eller gi opp.. blir sliten av slikt.. Noen andre som har hatt det litt trøblete i starten som kan gi meg litt håp? eller si det som det er..!

Ønsker meg bare fred til jul.. enten eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm, har det litt sånn jeg også, har blødd litt hver dag i over ei uke nå, men var på ul og der var alt i orden sa de, skal på ny ul igjen i begynnelsen av januar (uke 10), men lurer på om jeg skal ringe legen igjen.. siden jeg fortsatt blør.

Men har ikke noe vondt i magen, så lurer bare om jeg skal smøre meg med tålmodighet..

Men, men, krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp...

samme problemene her.. Jeg har blødd en liten "dæsj" hver dag i nesten en uke nå, men har ikke hatt noe vondt. Har vært på tre ul, og hjertet slår, og alt ser fint ut, antagelig en blødning fra livmorhalsen, men de sier jo ikke noe sikkert... Er kjempe lei av å gå å vente, har vært en slitsom uke, har en sønn på snart ett år, som også krever sitt, så jeg har så dårlig samvittighet ovenfor han, når jeg bare må ligge på sofaen, så det blir til at jeg ikke slapper av...

Jeg er forøvrig 7 uker på vei, og nå er jeg kommet dit hen at enten så får det "dette ut" alt sammen, eller så får det jammen meg slutte å pine meg på denne måten! Har forsonet meg med begge dele, men denne uvissheten holder på å slite meg totalt ut.

Hadde vært deilig med fred til jul ja;-)

Vi får trøste oss med at kvinnekroppen er skapt slik, og at dette har vi ikke noen kontroll over, og skulle det "gå rett i dass", ja så var det vel en mening med det også...

Håper for all del det går bra med deg, og alle andre i samme situasjon!

God jul og godt nyttår!

KLem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt blødninger - i over to uker nå, av og på. Friskt og brunt om en annen - ikke noe kjekt å gå rundt å være bekymret. I tillegg er jeg ekstremt kvalm til tider - det er nesten ikke til å holde ut.... Har vært på to ul`er allerede pga blødningene, og det ser heldigvis bra ut. Fastlegen min har eget ul-apparat, så det er veldig greit. Så i dag at den lille "reken" sprellet til inni der og den hadde vokst siden sist, akkurat så mye som den skulle. Fostervannet så klart og fint ut og ingenting tyder på at blødningene kommer fra livmoren. Ble sykemeldt i fem uker til pga kvalmen - drittkjedelig! Har vært sykemeldt i tre uker så langt. Jeg tror jeg er 8+3 i dag, men når legen målte fosteret og fostersekken kom har til 9+3...men er ikke alltid så lett å måle nøyaktig så tidlig.

Har vært mye bekymret de siste par ukene, og seriøst trodd at vi kom til å miste spiren, men nå har jeg tro på at det kommer til å gå bra:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en blødning på onsdag og torsdag-lørdag var det brunt..Jeg vet ikke om det er noe der lengre eller ikke. Men skal etter regningen og beregne at jeg er 8 uker + på vei. Var hos legen mandagen før og da var testen positiv og alt var bra med meg.Han prøvde og høre hjertelyden men hørte ikke noe. Han mente det var for tidlig.. Typisk at 2 dager etter skal det bli klunder..Har ringt helsestasjonen flere ganger men de tar ikke telefonen eller så sier kontordamen at jordmor skal ringe meg opp igjen. Men det skjer jo ikke..Føler meg veldig trist. Vet ikke om jeg skal glede meg eller om det er dødt. Så lenge ingen vet det og jeg har vært masse borte fra jobben hos legen og syns det er ekkelt og lyve for jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Føler med dere!! Ingen svangerskap er like, så det er selvsagt umulig å si noe sikkert, men det trenger absolutt ikke være noe galt!!

I mitt forrige svangerskap hadde jeg overhodet ingen plager, eller ubehagelige symptomer, men jeg blødde jevnlig de tre første månedene, alt gikk helt bra likevel. Tror dette er ganske vanlig, men skjønner selvsagt at dere er bekymret. Jeg hadde aldri vært gravid før, så jeg visste ikke hva som var vanlig. Synes det offentlige systemet gikk altfor treigt, så jeg bestilte privat ul i uke 9, gjorde ting mye lettere for meg ihvertfall. I dette svangerskapet var jeg hos legen og hørte hjertelyden i uke 11, legen sa dette var tidlig, og at vi like gjerne kunne opplevd å ikke høre noe selv om barnet levde.Så ikke vær bekymret, men kan ikke gjøre så mye fra eller til uansett..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, tok en test igjen idag tidlig. Den var fortsatt positiv. Men hvis jeg skulle ha hatt en abort nå(8-10 uke) ville jeg merket noe da? Har ikke hatt smerter, kun en liten blødning en gang. og 2-3 dager med brunaktig utflod når jeg var på do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ser det er mange som har blødninger i svangerskapet her... Jeg er gravid i begynnelsen av uke 9, og hadde stikninger nederst i magen som gikk nedover til underlivet i går kveld. Jeg gikk og la meg og sovnet, våknet i natt og måtte på do, da blødde jeg friskt blod (hadde ikke smerter da), har fortsatt å blø i dag, uten smerter. Er livredd for at jeg mister igjen. Mistet en liten spire i September.. Da begynte det med brunaktig utflod i 1 til 2 uker, så begynte jeg å blø frisktblod en gang pr dag i nesten en uke, etterpå økte det til hele dagen, og mengden økte.. Jeg ringte sykehuset og fikk ul, da trodde han først at jeg var kortere enn jeg trodde, jeg var i uke 10 da, og ul viste 4 eller 5, legen så bare fostersekk, men ikke noe foster.. Skulle komme tilbake 1 uke etter, da hadde fostersekken krympet, og alt håp var ute. Jeg skulle da komme tilbake dagen etter for å få hjelp til å få ut restene, fikk da 4 stikkpiller opp i "gamla" og ventet.. Så kom smertene.... Sinnsyyykt vondt... Jeg blødde i ca 1 uke etterpå, gikk 5uker før mensen kom... neste mens kom ikke, og jeg var overlykkelig, tok testen 2 uker etterpå og den viste 2 rosa streker. Var litt spent når uke 7 og 8 kom. Var jo da jeg begynte å blø sist, nå har jeg altså begynt på uke 9 og blør igjen... Jeg er så sinnsykt redd for å miste igjen.. Blir helt knust av dette her... Orker ikke mer av dette jeg.. Har ringt legen, men var ikke så mye hjelp å få der, måtte bare vente å se.. Jeg vil på ul jeg, for å få svar nå.. Vil ikke vente og se...Hvorfor er det sånn at vi som ønsker oss barn får så mye problemer?? Mens disse som ikke ønsker barn, har aldri problemer?? Mulig jeg er litt egoistisk, men har lett for å bli det i en sånn situasjon...

Godt å få ut litt frustrasjon ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk kreve å få ul hos legen.. :) Jeg hadde tenkt det.. men jeg ble bare sittende å gråte så han sendte meg rett på syhuset for å sjekke.. :) Men hadde nok krevd det hvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt!!! Jeg skal på UL på fredag.. håper å se noe levende da.. :)

SÅ bra at det ordnet seg.. tror vist det det skal litt til for at forsteret dør..

virker som om mye av dette går igjen hos mange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig 7+1 men som i din historie var fostret i magen mindre en det.. det kan godt stemme det egentlig for sex i nov var enten tidlig i mnd eller sent i mnd liksom heldt dødt midt i mellom.. :) hehe

men hcg verdiene mine har jo som sagt steget og siste måling i går viste ca 1300 så fra mandag til mandag har det steget fra 412 til 1300!!

Blir spennede å se om det er noe levende.. eller noe som har vokst i det hele tatt.. :) lurer på hvor langt jeg er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja er ikke bare bare det der... Man blir så bekymret og forvirret av alt dette.. Får håpe det går bra på ul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja.. :) er ganske posetiv etter tre hcg måliger som har steget.. :) men alikevel.. det er nervepirrende.. :) regner med at det går fint..

Og hvis ikke er det jo til det beste.. (hvis det er noe galt liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant.;) Ønsker deg masse lykke til på ul, krysser alt jeg klarer å krysse;) Så må du fortelle hvordan det gikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det skal jeg.. :) skal på første svangerskaps kontroll og på fredag..

skulle jo vert i 8 uke nå.. eller 7+5 men gadd ikke avbestille siden hun går ut fra mens termin alikevel.. kjekt å komme i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...