Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par spm om mme og nattmating. Vi bruker nutramigen morsmelkerstatning, og blander ny frisk blanding til hvert måltid (kokt vann oppmålt på flasker i kjøleskap, og ferdigdosert pulver på boks). Hører jo så mye om disse melkebakteriene.. det jeg lurer på er om jeg kan blande ferdig den ene flaska han får om natten på kvelden, sette den i kjøleskap og varme den i microen når han vil ha mat? lager ferdig flaskene i 11 tiden om kvelden, han vil ha mat alt fra 2-5 tiden. Eller blir det for stor bakterievekst?

Lurer også på om noen har erfaring med nattavvenning fra flaske? gutten er 6 mnd, og spiser nesten full porsjon grøt morgen og kveld, og tror ikke han behøver mat om natten. Hørt et tips om å vanne ut melken, altså bruke gradvis mindre og mindre pulver i natt-flaska til det slutt blir bare vann, for så å kutte det helt ut?

Skrevet

Kan i tillegg informere om at det absolutt ikke er noe fare for underernæring, han er god og rund, legger godt på seg :)

Skrevet

Hei!

Jeg har en datter på 3 mnd og hun har fått mme siden hun var ca 3 uker. Jeg lager opp flasker for et døgn om gangen som jeg setter i kjøleskapet når de er passe avkjølt. Varmer dem opp i vannbad når de skal brukes, med vannkoker går det raskt. Jeg ville ikke brukt micro da den varmer opp melken ujevnt og babyen kan brenne seg. Jeg synes dette fungerer veldig bra og har ikke merket noe problemer med bakterer. Lillejenta sover hele natten, er blid og fornøyd og bæsjer en gang om dagen. :-)

Skrevet

Oki!! takk for svar :)

jeg rister flasken godt etter å ha varmet den, og har ikke opplevd at den blir ujevn oppvarmet da. Kjenner rundt hele flasken om plastikken er oppvarmet!

Skrevet

Hei.. Jeg gir også mme til datteren min. Lager også for et døgn av gangen går så fint det. Varmer det da i vannbad når hun er sulten

Skrevet

Så lenge flaskene oppbevares i kjøleskap kan de godt stå i noen timer (tror det er inntill 2 døgn max e.l). I romtemp kommer melkebakteriene etter ca 4 timer.

Skal ikke være noe problem å varme flasken i mikroen så lenge du rister den godt og kjenner etter om melken er passe varme.

Skrevet

Takk for svar! :)

Noen som vet noe ang spørsmålene om nattavvenning da?

Skrevet

det vi gjør er å gi henne mat 9-12-15-18-21 da har hun fått nok mat i løpet av dagen slik at hun klarer seg om natten. Om du klarer å "klemme" inn det måltidet han får om natten i løpet av dagen går det kanskje?

jenta mi er snart 4 mnd og har sovet 12 timer om natten i ca en mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...