Gå til innhold

Hun har nesten ikke spist på flere dager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på drøye 4 mnd har de siste ukene ikke har villet spise pupp ute blant folk (eller når vi har vært på eller har hatt besøk). Har tenkt at det var fordi hun var nysgjerrig. Har gitt henne litt mme, men har ikke ville ha så mye av det heller.

Torsdag var vi på besøk, og hun spiste lite. Problemet kom når vi kom hjem - hun ville da ikke ha pupp eller noe særlig annet heller. Og slik har det fortsatt siden. Har begynt så smått med fast føde, og har nå innført dette 2 ganger daglig de siste to dagene i håp om at hun skal få i seg noe mat (er ikke opp i fulle porsjoner ennå, hun spiser max. et halvt glass av de små middagsglassene, ca samme mengde grøt). Grøt er heller ikke så veldig populært.

Må sies at hun spiser om natten, våkner nå MYE oftere enn vanlig - ikke så rart når hun nesten ikke spiser hele dagen.

Noen gode råd? Begynner å bli rimelig trøtt og sliten både foreldre og barn... Skal jeg bare gå over til mme og grøt, og droppe hele ammingen på dagen, eller vil det ta seg opp igjen? Og siden jeg da er vant med å amme - hvor mye og ofte bør de små ha mat når de er 4 mnd? Bør jeg f.eks innføre mer fast føde? Og hvor mye/ofte mme?

Skrevet

Det føste som slo meg her var puppenekt,har ikke vært borti det selv,men har hørt andre har hatt det.Det vil gi seg vil jeg tro,så synes du skal "jobbe" litt mer med det ;)

Ellers så kan det jo være mulig hun ikke er sulten fordi du gir henne fast føde,det er jo annbefalt at folk som ammer ikke skal gi fast føde før 6 mnd. (men sefølgelig det blir jo opp til deg ;)

Kan det være mulig at hun får en tann? Kanskje hun rett og slett er litt i dårlig form og ikke orker så mye mat?

Skrevet

Hørtes ut som puppenekt for meg også. Jeg måtte velge med min datter, kunne ikke både gi henne flaske og pupp. Hun synes det var sååå mye greiere med flaska som hun ikke trengte jobbe for føden. Fikk mm på flaske pga at vi måtte i et bryllup, ville ikke ha pupp etterpå. Men etter en ukes hard gjeninnføring av pupp gikk det igjen greit. Tror at du bør prøve å unngå å innføre fast føde når ikke hun er eldre, da er det bedre med mme. Min datter tok også puppen greit om natten i denne puppenekteperioden.

Lykke til!

Skrevet

Har litt lite melk til henne, så har gitt henne mme på kvelden en stund uten at det har vært noe problem. Hun har alltid ville ha pupp etterpå flasken uansett.

I det siste har hun krevd mer mme, derfor jeg har begynt med fast føde, så kunne hun få grøt med mm. Tenkte det var bedre jeg...

Det "rare" er at hun inn i mellom på dagen (f.eks nå i sted) vil ha pupp når vi ligger i sengen sammen... Kanskje pga kosen?

Kan jo prøve uten å gi henne fast føde, men er ikke sikker på om det hjelper...

Kan jo være en tann e.l. også. Hun er forøvrig blitt forkjølet nå (merket det litt før, men spesielt nå i dag). Kanskje hun har hatt vondt i halsen e.l. De vil vel kanskje ikke ha mat da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...