Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Jenta mi er syv mnd, født en mnd før tiden. Vi prøvde ut maisgrøt i tre uker og etter det ble hun mer urolig da hun skulle legge seg og beg. å vokne onm natten igjen.(Noen hun ikke har gjort siden hun var tre mnd.) Hun var ukke sspes. glad i grøt.Fikk anbef. fra helsesøster å kutte ut grøt en periode. Det har vi gjørt og hun har blitt litt roligere, men våkner etter 8-10 timer på natta for å få mat mot etter tolv timer tidl. Lurer på....hun er fornøyd bare med melk enda, skal jeg bare fortsette med det da??og hvor lenge. Flere som har ventet lengre enn seken mnd med fast føde. Er det flere som har fått mer urolige unger etter grøtstart.
Gjest Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Man burde etter det jeg forstår ikke vente så mye lenger enn 6 mndr med annen mat enn melk pga fare for mangel på bl.a. jern. Har du prøvd flere typer grøt Eller du kan prøve å lage selv: http://www.lekegrinda.com/Lage_groet.shtml
Fikk maibaby06 Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 min (nå 6,5 mnd) ble mer urolig om natta, begynte å våkne flere ganger enn han pleide:-) Jeg startet med risgrøt ved 6mnd, men gikk over til potetmos, og da ble det bedre. Våkner fortsatt da, men ikke så mange ganger.... Det er jern og vitamin c i potet, så jeg gidder ikke stresse med grøt ennå.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 vesla her likte heller ikke grøt og da prøvde vi alle typer... til slutt snurpet hun bare munnen sammen og jeg ga opp... ventet noen dager med bare melk og ga henne så hjemmelaget potetmos og det er kjempepopulært... jeg sa pa HS at hun ikke likte grøt og fikk til svar at "de gjør som regel ikke det".... så da er det vel bedre å begynne med noe de liker... så kan man jo gradvis blande halvt om halvt til de til slutt spiser grøt senere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå