Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 hei. er det noen som har litt greie på prgotime?? har akuratt hatt en utredning (okt 2006) fikk da pergotime pga dårlig el. har lest endel på nettet, lurer på hva forskjellen på enkel og dobbel pergotime kur er??event hvor fort man kan bli gravid?? lest at noen går til innvendig ul for å sjekke om de har hatt el, jeg tar bare blodprøve 22-24 dager etter beg.syklus.er i pp 20. hilsen ei som har sååååå lyst til å bli to barnsmor
Monna_med_mage Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 du får innvendig ultralyd også selv om du tar blodprøver... )
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2006 hie. men må jeg selv ønske om å få ul,gynekoloen nevnte ikke noe om det da jeg var på utredning?
Kick80 Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Jeg går på min fjerde og siste doble Pergo-kur. Forskjellen på enkel og dobbel kur er rett og slett bare at du tar to tabletter om dagen ved dobbel kur (og tre ved trippel). Noen trenger sterkere dose for å få EL. Du kan bli gravid på den første kuren, men det er viktig å huske på at Pergo ikke er noen mirakelkur. Det er den første behandlingen man prøver, fordi den gir færrest bivirkninger, er billig, og krever lite av både deg og gyn. Det hjelper for noen, men langt ifra alle. Det er vanlig at man får tre Pergo-kurer før man blir sendt videre i systemet. Det er ikke nødvendig med innvendig UL for å se EL. Det vises på blodprøve. Noen blir også fulgt opp med UL, men jeg har inntrykk av at det er mindretallet. Noen får senere EL av Pergo. Er du sikker på at dag 22 er sent nok til å fange opp EL? Mener å huske at prøven skal tas 6-9 dager etter EL. Uansett, dersom du har fått påvist EL med Pergo en gang, så er det ikke nødvendig å ta flere blodprøver. Da får du EL neste kur også. Lykke til!
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Hei! Jeg tok hverken blodprøver eller fikk innvendig ul for å skjekke om jeg fikk el av pergo.. hm.. Men jeg hadde ingen el av megselv, men med pergo fikk jeg positiv el-test, og mensen. Gikk på fire enkelkurer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå