tulle15mai:) Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 bare lurer.. gjort det hele tiden, men begynt å "slurve" litt med det nå og lurer på om det egentlig er greit? kan jo ikke koke i all evighet heller.. men hva gjør dere??
så var vi 4 Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 koker grøtvannet for det er i vannkokeren. drikkevannet får han rett fra springen.
Trollemor** Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Tantebarnet mitt på 8 mnd har hatt diare snart tre uker nå, og hun drakk springvann når det hadde gått hull på en hovedrørledning. Finner ikke ut hva det kommer av, så vi har en sterk mistanke til at vannet kan være årsaken.
Hoppetussa Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Da jeg og min kjære rett før nedkomsten var på fisketur i drikkevannet vårt, så jeg maaange sauer nede ved vannet. I tillegg til at jeg vet det er funnet e.coli-bakterier i vårt vannverk koker jeg faktisk vannet til meg selv også jeg... KOmmer nok til å holde på en mnd til, så gir jeg meg for min del, men nyhetsoppslag har jo fortalt hvor farlig bakterien er for små mager...
børdi Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 nei har sluttet med det for lenge siden.. Kaldt vann fra springen i microen, så får han med seg litt stråling også:-) hehe
Stratos med 3 barn Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 Har en gang hørt at man aldri skal ta lunket vann ut av springen å bruke direkte i maten uten å koke det først.....
tulle15mai:) Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2006 hmmm...mange forskjellige..
energica Skrevet 17. desember 2006 #8 Skrevet 17. desember 2006 Ja, selfølgelig koker man vannet. Også drikke vannet frem til de er 1 år! Koker jo vannet når vi lager voksen mat også!!
Jerry 82 Skrevet 17. desember 2006 #9 Skrevet 17. desember 2006 Koker alt jeg...alltid Sikkert ikke nødvendig, helsesøster sa at det var greit å gi vann fra springen når barna er 6 mnd. Men kun kaldt friskt vann som har rennt en stund, aldri lunket vann!
Vona Skrevet 17. desember 2006 #10 Skrevet 17. desember 2006 Hei! Skal du bruke kaldt vann, trenger du ikke koke det (når barnet er over 6 mnd). Men hvis du skal ha varmt vann, må du bruke kaldt vann som varmes opp/kokes. Hvis du bruker lunka vann fra springen, kan det komme noen kjipe bakterier med på kjøpet... (varmevannet kommer fra varmtvannstanken, og der er det nødvendigvis ikke så delikat.........)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå