spurvemamma Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #26 Del Skrevet 15. februar 2007 Halloen Tidligere mamabyaugust (driver å skifter nick innimellom) Føler at jeg har såpass spes svangerskap og litt ekkelt å bli gjenkjendt. Alt bra her. Skal gå ned til 50% nå og det kan bli godt. Hvor heldig du er som er hyppig på UL. Har ikke fått time til ordinær UL enda, må nok ringe og purre på. Er i uke 14+5 nå. Du er deromkring også Villeville? Har bestilt en babywatcher fra utlandet. Har ventet spent i en uke nå. Men den må vel toll deklareres osv. Ellers stille og rolig her med oss for gutten er ute med bestemoren sin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8244349
Villeville Skrevet 15. februar 2007 #27 Del Skrevet 15. februar 2007 hei på deg! Skjønner det med å skifte nick. Har forstått at du kommer fra en mindre plass enn meg:-) Så fint at du har fått sykemelding. Håper du får det litt bedre. jeg er begynt å komme meg litt. Medisinene har endelig begynt å virke litt, men er fremdeles dautrøtt. Har vært litt mere aktiv siste uken, men har også spist som en bryggesjauer. Satte nettopp til livs en stor porsjon tiramisuis. UGH! Hvordan skal dette gå. Ser ut som jeg er minst en måned mere gravid enn jeg faktisk er. Er nok litt is og andre godsaker også på magen og ikke bare barn. Er blitt så begeistret for kyllingsalat og iskrem. Underlig. Kan spise det hver dag... Er sånn ca som deg, tror jeg. I følge menstermin er jeg uke 15+2 og i følge UL er jeg 14+2. Babyen har hele tiden vært litt liten, men vokser i sitt eget lille tempo ganske så fint. Er spent på om jeg får en gutt eller jente. Hadde vært moro med jente siden jeg har gutt fra før, men det er jo kjekt med gutter også:-) Jeg skal på ordinær UL 12.3. kanskje jeg finner det ut da. Spiller egentlig liten rolle. Det viktigste er at alt går bra med oss...Litt artig at vi er kommet omtrent like langt! Du skal vel til ordinær UL omtrent på samme tid som meg da. Vet godt jeg er heldig som får se babyen så ofte. Denne gangen har det nesten vært en form for terapi og angstdemper for meg. Man blir litt skjelven når man har vært igjennom litt av hvert...Nå har jeg endelig begynt å glede meg litt og ikke bare gruglede meg, men det tror jeg du vet alt om:-). Hvor gammel er du? Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den babywatcheren? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8250969
spurvemamma Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #28 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei igjen! Jeg bestillte på www.anawiz.com. Det blir dyrt, var trekt for 1300 på visaen. Men venter fortsatt. Det virker å være skikkelig selskap da. Har fått mail om at den var sendt 7 februar og det har eg og fått fra posten. Kode for evt sporing også. Eg og tenker det hadde vært gøy med jente da jeg har gutt (skrev jente tidligere for litt anonymitet). Jeg selv er 33. Du da? Tenker å spør på rutine UL. Gleder meg til å kjenne mer liv da. Syns innimellom å kjenne noe men... Har kansje foranliggende morkake nå og og det gjør jo at en kjenner mindre. Har du fortalt noe til gutten din da. Min fforstår ikke helt -han sier mamma skal kjøpe baby på butikken. God helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8260261
Villeville Skrevet 18. februar 2007 #29 Del Skrevet 18. februar 2007 Ja de var jammen fine! Håper du får den snart. Må være moro å høre på:-) Jeg fikk lyst på en sånn respirasjonsovervåker. Ihvertfall om dette også blir et prematurt barn. Hadde noen uheldige opplevelser etter at vi kom hjem fra sykehuset sist. Blir spennende å se om vi får gutt eller jente...Jeg skal også spørre på rutine UL. Moro å vite når det går an. Jeg hadde foranliggende morkake med forrige barn og fikk nesten ingen gode UL bilder av ham og kjente sparkene senere enn med denne. Har foranliggende morkake med denne også og fikk klare flotte UL bilder og kjenner spark. Synes det er underlig. Kjenner babyen best når jeg ligger på siden og dytter og plager litt:-) Har prøvd å forklare for gutten min men fikk ikke så søtt svar som deg (han høres søt ut). Tror ikke han forstår det noe særlig. Men han har fått med seg at jeg har mage, noe han forteller villig vekk til alle som vil høre. Ikke baby i magen men; Mamma har mage! Prøver å vise ham andre babyer og få ham litt interessert slik at sjokket ikke blir så stort når det kommer en i huset og han må dele mamma. Siden han var så liten da han ble født er han blitt grundig bortskjemt og koses mye med:-) Jeg er forresten 34 år:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8289500
spurvemamma Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #30 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei det er utrolig artig med disse små -helt utrilig hva som kommer rett fra leveren. Min var jo og prematur men han har altid vært veldig langt fremme språklig sett. Det han har vært litt seinere med har vært det motoriske. Han gikk når han var 18 mnd, men har altid vært veldig forsiktig. Det er merkelig dette med foranliggende morkake, jeg hadde det sist og er spent på om jeg og har det nå. Du har jo fått det igjen. lurer på hvor vanlig det er. Har fått baby watcheren nå, hører fosterlyd og den ligg mellom 134 og 140. Skal ikke bruke for ofte men ønsker å ha mulighet til å sjekke innimellom. Tror det blir veldig ok nå jeg skal jobbe 50. Godt å kjenne at en har litt mer ro i seg og kansje kan kjede seg litt innimellom. Har du sett her på sidene om ho som er innlagt på st olavs. Der høres så flott ut mtp rom osv. Lurer på om kk i bergen er likedan som i 2003. Husker ennda dobbeltrommetmed oransje vegger og et lite bilde midt på veggen. Den avd hadde trengt en oppfrisking. På st olavs var der enerom med sovesofa til besøk og egen lufteveranda osv. Vel vel vi får være glad ein får et medisinsk ok tilbud ivertfall. Husker jeg og tenkte at det hadde vært ok med en slik resirasjon overvåker sist. Må innrømme at jeg var ekstra på vakt men hadde heldigvis ingen uheldige opplevelser. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8292494
Villeville Skrevet 19. februar 2007 #31 Del Skrevet 19. februar 2007 Så fint at du har fått baby watcheren nå. Det må være hyggelig å høre på. Jeg var hos legen i dag og fikk også høre hjertelyd. Som musikk i mine ører:-) Har hørt om st olavs ja. Det er noen som har det... Da jeg lå på kk julen 2004 var det stygt og slitt og jeg måtte dele rom:-( Det var en sørgelig jul, men endte godt da gutten min ble født på nyttårsaften. Går jo til kontroll på kk og det ser ikke ut som om noe er forandret til det bedre dessverre. Det er ganske triste omgivelser. Men de som jobber der er jo flinke da. Spesielt på nyfødtposten. Vi fikk en fantastisk lege der som passet så godt på oss både før og etter fødselen. Jeg fikk låne en respirasjonsovervåker av nyfødtposten sist etter at jeg fant gutten min livløs i sofaen etter vi hadde vært hjemme i 3 uker. Han hadde for lav blodprosent. Heldigvis gikk alt bra, men ble ganske skremt... Er det kk du kommer til å havne på denne gangen også? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8304797
spurvemamma Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #32 Del Skrevet 21. februar 2007 Heisann Ja det blir kk på meg og om jeg må innlegges før uke 30, så kanskje vi havner der samtidig. Håper jo ikke det da (at vi skal få så tidlig) men en vet jo ikke. Hadde du keisersnitt sist også. Jeg hadde(pga foranliggende morkake) og nå gruer jeg meg dersom det går mot vanlig fødsel. Det gikk så greit sist med ks og hadde lite plager i etterkant. Syns det har vært så mye og håper å slippe å måtte grue meg til normal fødsel. Har ikke spurt da det kommer i 2 rekke når en har andre komplikasjoner og det viktigste er det går fint. Men må ærlig innrømme at jeg nesten håper på foranliggende morkake nå også så blir det ingen diskusjon (uff vet det er risiko med det også). Vel ellers er alt bra her. Skal på ordinær UL i uke 18 og det blir jo spennende. Har du hatt flere UL nå. Alt bra håper jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8331363
Villeville Skrevet 21. februar 2007 #33 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg har ikke fått ny UL før min ordinære i uke 18 (12 mars) pga vinterferien til spesialisten min. Skulle egentlig ha i neste uke, men har fått beskjed om at det går fint med babyen og at jeg må til jordmor istedet. Jaja. Bra det går fint, men jeg gleder meg veldig til å se hun/han igjen. Skal til fastlegen på fredag. Ja jeg hadde også keisersnitt. Var også 3 dager på intensivavdelingen og var temmelig pjuskete etterpå. Fikk infeksjon i såret en uke etterpå og måtte på antibiotika. Jeg var ikke så heldig som deg, men jeg var jo veldig syk så kombinasjonen var ikke så god for meg. Jeg håper på en normal fødsel denne gangen, men tviler på at jeg får det siden morkaken ligger som den gjør og jeg har svangerskapsforgiftning. Ble så misunnelig på disse mødrene som var oppe og gikk på sine to bein kvelden etter at de hadde født, mens jeg måtte sitte i rullestol eller kjøres med ambulanse. Fint at det gikk greit for deg. Kan jo forstå at du gruer deg for en normal fødsel dersom keisersnitt var ok. Traff igjen en sykepleier fra nyfødtposten i byen i dag. Det var jammen underlig å treffe henne igjen. Håper vi begge får barn litt lengre ut i svangerskapet enn sist, men det er aldri godt å vite. Kanskje vi havner på kk eller nyfødten samtidig. Ikke godt å si. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8337993
spurvemamma Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #34 Del Skrevet 4. mars 2007 Hallo! Sender en liten hilsen. Ikke noe nytt her (heldigvis). Jeg skal på ordinær UL dagen etter deg, da er jeg 18+3. Det blir spennende. Det er nok ikke noe kjekt å vite en får ks når en hadde trøbbel sist og ønsker vanlig fødsel heller. Jeg skal spørre om kjønn på UL. Innbiller meg kansje at det er en jente men vi får se. Skal du? Ellers så kjenner jeg mer og mer av bekkenløsningen, litt kjedlig da en blir så hemmet og helst bør holde sofaen. Har du begynt å handle noe. Ikke jeg. Har jo det meste fra sist men kunne tenke meg en ny vogn da den jeg har er slitt og stygg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8477497
Villeville Skrevet 5. mars 2007 #35 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei pådeg! Rart at du skal på UL rett etter meg da! Det blir spennende. Har ikke sett babyen på 2 uker nå og gleder meg. Er selvfølgelig også spent på hvordan det går. Skal også spørre om kjønn. Det som er mest spennede for meg er om dette her går bra, men artig å vite om det er gutt eller jente da. Trodde først at det ble en jente, men tror nå kanskje det er en gutt. Den hopper ihvertfall mye og det er bra. Har ikke begynt å handle noe ennå bortsett fra en høstdress i beige fuskepels og en kosebamse. Kjønnsnøytale greier. Synes jeg måtte kjøpe noe sånn for "lykke til" liksom. Har gitt vekk mye fra sist gang. Både jeg og mannen min har flere søsken som også får basrn nå og har fått siden sist. Trenger igrunnen ganske mye, men håper å få noen ting tilbake. Trenger vogn (heldigvis, for min forrige var også stygg som juling), seng, bilsete og vippestol + noe klær. Tok bare vare på ullklær, strikket og noen av de fineste klærene etter forrige mann. Synd med bekkenløsningen da. Det høres ikke noe særlig ut. Er du fremdeles sykemeldt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8495376
spurvemamma Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #36 Del Skrevet 13. mars 2007 Hallo hallo! Ja nå har vi vel begge vært på ordinær Ul. Jeg var idag og det var veldig bra. Jumpet rundt og så ut til å være i storform. Fikk termin 14 aug istedet for 13 så det var ikke så mye endring heller. Det ser ut som om det blir en gutt!! Skal på ny UL uke 23 og får kikke igjen da. Jeg er fortsatt sykm 50% ogf det funker igrunnn greit. Dagene går samtidig som jeg ikke blir helt utslitt. Vel håper du fikk en bra opplevelse igår også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8613102
Villeville Skrevet 13. mars 2007 #37 Del Skrevet 13. mars 2007 Gratulerer! Jeg hadde også en bra opplevelse. Jeg får ei jente:-) Skal også på ny UL, men om 4 uker. Babyen hadde det bra og var aktiv. Fikk ny termin 16. august, så vi har nesten samtidig:-) Fint at du fortsatt er sykemeldt. Har du det bra? Jeg fikk litt av en opptur på UL siden alt var så bra. Fint å vite at hun vokser som hun skal. Du slapper vel kanskje litt mer av du også nå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8613312
spurvemamma Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #38 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei Har hatt datakrasj og kurs på jobb og nå er det noen dager siden sist på BIM. Alt bra her. Kjenner liv og spark hver dag og det er kjempegøy. Formen er veldig fin, men blir jo spennende. Mandag er jeg 20+1 og det var da vannet gjikk ved forge svangerskap. Lurer veldig på om det skjer igjen. Jeg jobber fortsatt 50 og 50 sykm, det fungerer veldig bra. Hvordan går det med deg da ville ville? Eller andre som leser? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8741939
Villeville Skrevet 26. mars 2007 #39 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei hei! Jeg også kjenner liv og spark hver dag og det er beroligende synes jeg:-) Har vært på noen flere Ul og babyen vokser som den skal. Er fremdeles en jente sier de, men jeg tør ikke kjøpe inn noe før vi har vært på ny full UL og doppler på kk etter påske. Da skal jeg til en av UL-legene som passet på meg under forrige svangerskap og han var veldig flink. Skjønner at du er spent nå på denne tiden siden vannet gikk sist. Er selv ganske spent på de neste ukene og spesielt på doppler siden de da får sjekket morkaken som sviktet hos meg sist. Er ellers "dårlig, men stabil" som legen sier og det er jammen fint. Blir jeg verre må jeg nemlig legges inn... Er fortsatt 100% sykemeldt og har nå gått til innkjøp av en haug med DVD'er som jeg skal kose meg med mens jeg ligger og ruger... Har du fått noen beskjed om at du kan forvente å få "langt" svangerskap denne gangen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8769601
spurvemamma Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #40 Del Skrevet 26. mars 2007 Hallo Nei det er umulig å sei. Mange får tidlig vannavgang hver gang andre får det ikke igjen. Årsaker er og ganske uklart. En ser av og til infeksjon (UVI), bakteriell vagionose, stress, traume og for mye fostervann++. Hadde litt mye fostervann sist men ingen påviselig infeksjon når det inntraff. Føler at forskningen ikke er kommunt så langt på dette feltet. Jeg tråler nettet etter info. Vel skal på Ul 19 april om ikke det skjer noe uforsett. Har fått beskjed om lav terskel for direkte kontakt med sykehus om det skulle være noe og det er jo ok. Ellers lever jeg i spenning. Skal til vanlig jm imorra og det er jo ok også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8773486
Februarnurk Skrevet 26. mars 2007 #41 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei! Jeg ville krangla meg til spesiell oppfølging. Dersom du ikke får det av lege nummer 1, så prøv den neste. Min lege tar meg inn selv om hun ikke er fastlegen min, ettersom jeg er gravid. Så stå på krava! Du kan sikkert også også ringe sykehuset om du er i tvil. Jeg tror Ullevål har mest ekspertise på "uvanlige fødsler og graviditeter". Tror også St.Olavs i Trondheim har mange dyktige folk. Til syvende og sist må du jo bære fram barnet selv, men det er sikkert støttende og trygt å ha litt ekspertise i ryggen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7489454-gravid-for-4-gang/page/2/#findComment-8777767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå