Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Har prøvd i frysebokser og de barnematglassene men maten blir jo helt rar når den er tint opp igjen. Hvordan er det f.eks å fryse det i isterningsbrett for å ta det i pose når det er fryst ? I bbabymat-boka fra HS står det at maten skal kjapt kjøles ned for å putte i fryseren. Hvordan gjør dere det ? Hittil har jeg latt det stå på benken og kjølt seg ned før jeg har tatt det i fryseren.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har sånne isterningbrett i silikon som jeg kjøpte på ikea som jeg fryser maten ned i. Jeg har hatt mosen over varm og satt de direkte i frysen. Syns mosen er lettere å holde på med når den er litt varm, ellers blir poteten litt klissete. Tror ikke det har noe å si om du lar den stå litt på benken før den fryses. Poenget er vel å ikke la den stå så lenge at evt bakterier får gode vekstvilkår.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Sliter med det samme selv. Maten blir helt rar etter at jeg har fryst den. GuriMalla - jenta kom 24/6!: Man skal ikke putte varm mat i kjøleskapet pga bakterier, men det er vel noe helt annet i fryseren ?
så var vi 4 Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 har maten i et litesmål som jeg setter i kaldvann og rører i av og til. så deler jeg opp maten i oppbevaringsboksene til avent (bruker de til mm også).
lifa og Eline Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Bruker melkebeholderne til Avent, setter de i kaldt vann for avkjøling før de går i fryseren. Synes ikke maten blir rar eller merkelig når den taes opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå