Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Da har jeg én mnd igjen til termin i morgen og bekkenet mitt skriker... Var alene hjemme med førstemann på 16 mnd i dag og siden både han og jeg har vært litt forkjølet på det siste ble det en del bæring. Nå sliter jeg maks med å gå, og har egentlig slitt med dette i flere dager... Er det noen som vet om det er vanskelig å få lånt krykker, og hvor låner man dette? Føler på den ene siden at krykker blir litt hypokonder, men på den andre siden klarer jeg snart ikke komme meg ut av leiligheten vår (4. etasje uten heis)... Gruer meg til romjulsdagene, for skal være alene med førstemann hele torsdagen og fredagen (mannen min må jobbe).
findus Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Har ikke peiling på dette, men google litt rundt. På http://www.nav.no/1173.cms står det: "Når du eller noen av dine nærmeste får behov for et hjelpemiddel, tar dere kontakt med kommunehelsetjenesten der dere bor. Helsetjenesten i kommunen (fysioterapeut eller ergoterapeut) kan gi råd om valg og utprøving av hjelpemiddel. Eventuelle mål legges ved søknaden." Når det er snakk om krykker som du trenger fort, men sikkert ikke så veldig lenge (banke i bordet), kanskje det går an å bare ta en telefon til kommunen? Det ser ut på nett som de fleste kommuner har en utleie/utlånsordning, men at noen kommuner bare selger krykker (til selvkostpris).
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2006 Takk for hjelpen!! Skal en tur på sykehuset i morgen, for er med på et prosjekt for gravide der... Jeg får prøve å snakke med den legen (selv om hun ikke egentlig driver med det da), ellers får jeg ringe kommunen etterpå, tenker jeg.
*C83* fødte13/1 Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har og hatt behov for krykker i den siste tiden, og siden jeg har en mann som jobber i hjemmesykepleien, har han lånt krykker derifra.. Men sist jeg hadde behov for det, lånte jeg de på brannstasjonen..Det var helt gratis.. Det som og har hjulpet meg i disse bekkenløsningsdager er "minislide" (sklilaken) som du får lånt helt gratis hos fysioterapeuten.. Den er virkelig et must, og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg har klart meg uten den.. Håper plagene dine blir bedre.. Husk å slapp av når du kan..
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Huffda Zoomer.. Du trenger virkelig hjelpemidler ja,, Håper du får tak i krykker raskt.. De har nok på sykehuset,, vet de har solgt på legevakten,, kanskje hjelpemiddelsentral har gratis? Du finner vel ut av noe tenker jeg... Syns synd på deg i alle fall.. Bekken må man jo ha for å fungere litt, og å da være alene med en liten en hjemme er ikke noe stas.. Trøsteklem ***
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå