Tingelingelate med to tomater Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Fikk ei nydelig jente for 17 dager siden, men hun vet jo ikke opp ned på døgnet...hehe... Hun sover store deler av dagen og kan sove mens jeg steller henne for kvelden, men med det samme jeg legger henne i senga si på kvelden er hun lys våken og kan være våken i mange timer. Det er så slitsomt da storebror på 22 mnd også er hjemme på dagen, så da kan jeg jo ikke legge meg når hun sover. Er det for tidlig å prøve og snu døgnet eller vil det komme av seg selv etterhvert? Prøver å vekke henne på ettermiddag/kveld, men hun har faktsik sovet seg gjennom et bad så det er ikke enkelt å holde henne våken om hun har bestemt seg for å sove. Noen tips?
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har et tips dere kan prøve:) skjønner godt at dere vil snu døgnet! Sett på støvsugeren når gullet skal legge seg, og vekk ham så han spiser nok om dagen! Vi gjorde det da lille gullet vårt var 3 uker. Hun har sovet hele natten siden hun var 2 mnd!!! Nå er hun 3 mnd og 9 dager og avvent med støvsugeren for 2 dager siden! (Vi har laget mp3 av støvsugeren og så står ipoden på på rommet hennes - si fra hvis du vil ha den!) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Ville ha ventet litt med å prøve å regulere søvnen, og se om det går seg til i løpet av de første månedene. babyer er jo så forskjellig, men når de er så små er det ikke sikkert at de skjønner forskjell på natt og dag. Men du kan kanskje sørge for at babyen får dagslys på seg midt på dagen, og holde fast på at det er mørkere og roligere om natta. Etter hvert blir det vel en rutine. Kan du ikke få noe avlastning til storebror? Noen som kan ta ham ut og leke litt midt på dagen så du får sovet ut?
adelia*termin 18/10* Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Fikk beskjed fra hs at på dagtid skulle jeg vekke lille gull hver 3 time. det kunne hjelpe han inn i en bedre rytme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå