Gå til innhold

Cerazette-brukere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med Cerazette, etter 14 dager fikk jeg en blødning som ikke ser ut til å gi seg, det er ikke mensen. vet det er vanlig med småblødninger, men har noen opplevd dette og at det så stabiliserer seg? Gidder ikke blø mer, hadde renselse i 9 uker, kan noen gi meg et håp om at det roer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kan dessverre ikke gi deg noe håp. Lurer på akkurat det sammen selv. Jeg har blødd i 4 uker nå. Dersom det kan utebli synes jeg det er verdt å prøve lenger, men er litt lei kan du si!

Skrevet

Jeg har brukt Cerazette i ca. 4 mnd nå, og i begynnelsen hadde jeg 7 dager med blødninger og så stoppet det. Hittil har jeg vært blødningsfri, så jeg har bare positive erfaringer med den.

Skrevet

nemlig. Blir lite sex uansett når man blør slik, så jeg kan like gjerne gi opp, men får prøve litt lengre da...:)

Skrevet

Jeg blødde to måneder UTEN stopp.... Legen mente det tok tre måneder å stabilisere det.. Men jeg gav altså opp etter to måneder. Noe så kjedelig og irriterende! Men god prevansjon da, ble jo null sex....

Jeg ville nok prøvd noe annet, var jeg deg!

Hilsen

x-cerazette-bruker

Skrevet

Jeg blødde i to uker når jeg begynte på cerazette. Men etter det har jeg vært helt helt blødningsfri. Har gått på dem i to måneder nå, og krysser fingrene for at det holder seg slik.

Skrevet

Denne ganga har jeg ikke blødd noe ennå (baby er 6 mnd), men forrige gang, begynte jeg å blø etter ca 8 mnd og da "stryrtblødde" jeg i 5 uker. Kutta pillen, for det ble jo ikke noe sex lell... ;-)

Nevnte dette med blødningen til gynekologen nå sist, og han sa at hvis en tok pillen til samme tid hver dag, var sjansen stor for at en slapp å blø i det hele tatt!

Prøv det og se om det hjelper! Jeg var slapp med når jeg tok pillene sist; varierte veldig fra dag til dag. Nå prøver jeg å være mer påpasselig for å se om det hjelper....

Skrevet

Merker også at man må være nøye med å ta tablettene til noen lunde samme tid, og i alle fall ikke glemme den. Glemmer jeg å ta en dag eller to, så kommer det en vanlig mensblødning.

Blødningene er jo sykt små nå da, de er så godt som borte. Har gått på Cerazette i 6 mnd. nå.

Men det med tidspunktet på tablettene er veldig viktig!!!

Skrevet

Så du har merket det, ja! =)

Må bare spørre: Hvor nøye må du være? Hvor stort slingringsmon? Tar du på slaget til samme klokkelsett hver dag?

Jeg prøver å være nøye, men plutselig så sover jeg (dvs babyen) lenger enn jeg (hun) pleier og så kommer jeg skjevt ut... Har som sagt ikke begynt å blø ennå - og kunne godt tenke meg å fortsette slik....

Skrevet

jeg hadde også sånne småblødninger i mange uker, og til slutt bare ga jeg f.... og sluttet på dem. Nå ammer jeg ikke lenger, og er alenemor så prevensjon trengs ikke akkurat nå dessverre....

Skrevet

Jeg "slingrer" fort en 2-3 timer, uten at det er problem i det hele tatt. Har som sagt glemt et par dager, og da har det blitt vanlig blødning...

Når jeg startet med tablettene blødde jeg 3-4 uker i strekk, men deretter blødde jeg bare "truseinnlegg-mengde". Og når jeg ble flinkere med tidspunktet, så har jeg ikke blødd i det hele tatt.

I begynnelsen så startet jeg mensen 1-2 dager etter brettskifte, men nå blør jeg ikke i det hele tatt. Og det er bare så herlig!!!!!!! :o)

Skrevet

Jeg har og prøvd å passe på tidspunktet... Men har selvfølgelig glemt en pille nå og da... Nå har jeg ikke glemt på lenge, og akkurat nå blør jeg så godt som ingen ting:)

*Krysser fingrene*

Skrevet

Ok, takk! +/- 2-3 timer skal jeg klare å holde meg innenfor. Tenkte kanskje en måtte ta det på nøyaktig samme tid hver dag, men dette skal jeg klare. :o)

Jeg har som sagt enda ikke begynt å blø, og jeg vet ikke om det er det at jeg har fullammet omtrent til nå, eller om det er det at jeg har vært flink til å "overholde tiden". Blir spennende å se... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...