Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Vet jo at mageleie er fyfy. Men babyen min roer seg mye bedre hvis hun får ligge litt på siden, snr henne ofte over på rygg når hun sover godt. Men er sideleie skadelig for ryggen/skuldrene til de små?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Det kan jeg ikke tro er skadelig, og som du skriver skifter du over til ryggleie etterpå. Det er viktig å bytte side, så hodet ikke blir skjevt/flatere på den ene siden. Vår baby ligger av og til på siden når han skal sove i vogna, men er for det meste på ryggen nå (5 mnd)
Tiddelidu Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har forstått at sideleie frarådes siden babyen lett kan tippe over på magen. Lillegutt ligger av og til litt over på siden på dagtid, da finner han tommelen lettere. Har han ikke helt på sida, men litt støtte i ryggen.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Min sover nesten alltid på siden, legger seg slik selv. Tror det går bra, han er nå 5,5 mnd
Gjest Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Min ligger også mye på siden, har gjort det fra starten. Nå snur han seg dit selv. Virker som han ligger godt da. Tror ikke det skader, bare pass på at h*n ikke havner på magen. Det er jo en grunn til at det heter stabilt sideleie, det er godt å ligge sånn...men alt med måte sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå