Gå til innhold

forvirring over uker

Gjest

Anbefalte innlegg

Beregnet terminen min på lommelegen.no der fikk jeg til svar at jeg var 5 uker på vei,mens her inne var jeg 4+3,hva er riktig,blir helt forrvirret jeg. Noen som kan forklare meg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har 4 fullgåtte uker, + 3 dager, men du er inne i din 5. uke.

Det er litt forvirrende, ja.

kan sammenlignes med at vi er i år 2006, men i det 21. århundre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så når det står ett tall til bak det første så har jeg begynt på den neste uken. Eks 5 (da er jeg 5 uker på vei,men står det 5+1 så er jeg inne i min 6 uke,men er 5 uker og 1 dag på vei.Har jeg forstått det riktig?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste ett sted at den neste svangerskapsuken startet den dagen du har 1 blødningsdag på siste mens,og det var på en tirsdag,men det er jo ikke 4 dager til tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at du er 4+3, da?

jeg hadde 1.blødningsdag en mandag og er 6+6 i dag, 7+0 i morgen, mandag. Ville tro at du skulle være 4+5 idag, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret jeg også, på babyverden og her på bim har jeg er jeg 9+3 idag men sjekket på lommelegen der er jeg 11 uker på vei?!!

Hadde 1. dag i siste mens 8. oktober, og egglösning 26 oktober...

Hmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg får som svar,men regner jeg antall dager fra siste mens så er det 34,og hvis vi tar 4(antall uker) og ganger det med 7(antall dager i ei uke)så blir det 28,legger vi til 3 får 31. Jeg er på den 35 dagen etter siste mens. Skal ta det en gang til på terminkalkulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...