Gå til innhold

Fontanellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere kjenne tydelig at det går en "dump" nedover der fontaneller er, eller er det like høyt oppe som resten av hodet? Jeg kan kjenne en dump av og til, mens andre ganger kjenner jeg nesten ikke at den er der? Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner også denne dumpen som du sier. Helt vanlig det:)

Skrevet

Skal være en myk liten dump, men du må være forsiktig og ikke rrykke hardt for å kjenne etter (som helsesøstra sa; du tar nesten rett på hjernen). Hvis fontanellen er spent eller stram er det tegn på noe unormalt. Så lenge den er myk er det ingen fare. Men spør helsesøster for sikkerhet skyld hva variasjonen kommer av.

Skrevet

Det er det jeg er bekymret for, av og til er det en liten dump, andre ganger (de fleste) er den litt spent som hun her under sier...litt strammere enn normalt. Håper bare det ikke er vannhode, vi skal på sjekk om det på torsdag :( HS mente det hadde vokst litt raskere enn resten av kroppen, og nå er jeg helt paranoid :(

HI

Skrevet

Bra at du får oppfølging, det er viktig at det oppdages tidlig hvis det er noe. Men heldigvis er de fleste konroller og bekymringer falsk alarm. Du er uansett en flott mor som følger med og kjenner babyen din godt! Lykke til på torsdag.

Skrevet

Sikkert ikke noe farlig. Du får praten med faren om det.

Skrevet

Vi har vært på sjekk hos lege (ul) 2 ganger med Martin nå pga økt hodeomkrets (mer enn normalen) og en spent fontanelle. Du trenger sikkert ikke å bekymre deg for vannhodet. Fontanellen varierer så utrolig mye på noen babyer at hva som er normalen for en ikke nødvendigvis er normalen for en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...