Gå til innhold

hvis noen lurte. spesielt til AwholeNewWorld og andre sykmeldte!! :) :)

Anbefalte innlegg

hei igejn. husker vi diskuterte sist om de dumme sjefene våre. og du lurte på om sjefen din hadde rett og lov til å kalle deg inn til møte. ikke har du bare rett og lov men hun er også lovpålagt til å gjøre det. siden alle bedrifter nå er en IA (inkluderende arbeidsmiljø) bedrifter. Er sjefen pålagt å kalle inn til møte for å se om det er noe som kan gjøres for å tilrettelegge på arbeidsplassen så du kan komme tilbake på jobb. det er Lo og ja en til som har inngått denne avtalen med staten. dette er for å forhindre langtids sykmeldinger. :) :)

surt nok. du er også som arbeidstaker forpliktet til å stille på det møtet og prøve ut de forslagene som sjefen kommer med for å gjøre arbeids situasjonen din bedre. men disse tiltakene skal ikke bli utprøvet før du eventuelt blir friskmeldt eller får en aktiv sykmelding. :) :) håper dette klarer opp en del ting for deg og kan hjelpe andre som lurer på det samme. :) :) :)

lykke til :) :)

klem klem

ps. dette gikk litt fort så unnskyld alle skrivefeil.... :) :)

Fortsetter under...

man kan bli "fritatt" for disse møtene fra trygdekontoret. Det har jeg blitt. Det har oppstått en konflikt og akuratt nå ønsker hverken jeg eller arb.giveren å snakke med hverandre.. Vi må vel det en dag regner jeg med men ikke akuratt nå. De vet ikke at jeg er gravid engang. De er ikke interessert i å vite hvorfor jeg er sykemeldt tydeligvis.

(for å si det slik. Jeg ble ikke akuratt ønsket velkommen tilbake etter permisjonen med førstemann og nå ser det ut som jeg får to tette..)

Hei Silje21!

Ja, jeg husker det.

Jeg har sjekket opp litt selv også, men takk for at du tok deg tid til å svare :=) Setter stor pris på det.

Sjefen skal gjøre det, men dette skal gjøres etter 8 uker borte og ikke etter knappe 2 uker som var mitt tilfelle.

Hvordan går det med deg og ditt arb. forhold da? Har du fått noe orden på det? Ikke lett med kranglette sjefer, gitt!

Klem!

hei hei. :) jepp begge deler er riktig. man kan bli fritatt. takk og lov.

vel... kremt kremt alle tre er riktige. det er opp til hver enket bedrift. :) :)

vel jo det går jo omstendighetene tatt i betraktning bra med meg. sjefen har kalt meg inn til møte på onsdag og jeg er litt usikker på om jeg er klar til å gå. skal ringen legen min i morgen å høre. men blir snart desperat av å gå her alene og ikke ha noen å snakke med.

hvordan går det med deg da???

klem klem

Hei på deg igjen!

Tja, formen er opp og ned. Sliter veldig med noe som ligner bekkenløsning, skal til legen imorgen. Så da får jeg se. Ellers pusler jeg rundt hjemme, rydder, tenker etc etc. Ikke det helt store. Begynner å glede meg til jul. Det er jo ikke så lenge til :=) Har liksom ikke hatt noe stemning for jul enda, mangler snø her!

Er du klar for jul da?

Ønsker deg lykke til dersom du går på møtet med sjefen din. Hvor lenge har du vært borte fra jobb nå da?

Ha en fin dag!

Klem!

Annonse

uff da. det høres virkelig ikke bra ut. håper du får svar og at det går bra hos legen. ja det er trist uten snø. men det blir nok jul alikevell.

ja jeg er veldig klar for julen. ferdig med alle jule gavene, i dag driver jeg å rund vansker leiligheten. :) :) i morgen og på onsdag skal jeg og samboeren bake :) og fredag reiser vi til Bergen med resten av min familie :) det blir kjempe koselig :) gleder meg masse. :)

nå har jeg vært borte fra jobb i 4 uker snart. gruer meg til det møte. forje møte gikk ikke så bra. men kanskje dette går bedre.

klem! :)

Sjefen din er nå klar over at du er gravid, ikke sant?

Min har en mistanke, men har ikke spurt meg direkte om det. For sikkerhets skyld nå, så roter hun bort sykemeldingene mine, slik at jeg ikke får pengene mine. Det er irriterende. Jeg vet de er lagt på pulten hennes, da mannen min var på kontoret hennes og la dem der. Men hun nekter! Morro, ikke sant? Jeg er så lei sjef og jobb nå, at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Blir fryktelig oppgitt, men det er ikke noe å gjøre med. Uff! Du husker en "bekreftelsen" hun ville at jeg skulle få fra legen min om at jeg ikke kunne komme på et oppfølgingsmøte etter knappe 2 uker borte? Spurte legen min, som sa det jeg trodde " sykemeldingen holder i masse vis". Kan du tro sjefen min ble flau når jeg sa det?? Hehe! Da lo jeg godt for meg selv!

Ønsker deg ihvertfall lykke, lykke til! Jeg føler veldig for deg, og den situasjonen du er i, Silje21!

God tur til Bergen! Er det der dere skal feire julen? Vi skal være hos familien, ikke langt fra Oslo, vi. Idag ser jeg faktisk antydning til rim ute! Det er det nærmeste jeg kommer hvit jul i år, tror jeg :=) Hihi!

Vi er ikke halvveis ferdig med julegaver engang, vi.. Uff! Jeg er så treg i år! Mannne min har heldigvis vært veeeeldig flink å kjøpt en del :=)

God vask av leiligheten :=)

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...