Gå til innhold

Hun trenger vugges den ene duppen, vil det føre til at hun trenger vugges ved flere etterhvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 12 uker behøver å bysses for å sovne ved den ene duppen. Hun er tydelig trøtt, men sovner ikke uten litt hjelp. De andre duppene sovner hun på egen hånd. Det er helt greit for oss å måtte bysse henne den ene duppen, men jeg blir litt bekymret for at hun etterhvert vil finne ut at hun vil bysses også ved de andre duppene. Mest "bekymret" er jeg for at hun vil kreve det når hun legger seg. Hun er nemlig veldig flink til å legge seg nå, og det hadde vrt synd om det ble ødelagt.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig vanskelig å vite... Datteren min trengte også å bysses ved en dupp tidligere, uten at dette har ført til noe problemer ved legging eller ellers.

Skrevet

jenta mi måtte vugges i søvn den første tiden, ca 2-3 mnd. Vi bestemte oss bare for å slutte med det, da hun begynte å bli så tung!:) Det gikk veldig lett, la henne våken i senga si, og etter noen runder inn og ut av rommet for å putte inn smokken, så gikk dette supert!

Så det at dere må dysse henne i søvn, går sikkert over etterhvert. Lykke til!

Skrevet

Bestemte meg fra den dagen hun var født att jeg hadde snart lyst til å sove. Har aldri bysset henne i søvn og aldri samsovet. Tok henne opp hver gang jeg hørte ett kny ammet henne så la jeg henne ned igjen. Det har med henne gjort att hun har sovet hele natten fra hun var 2 måneder. Hun er nå over 6 måneder like flik til å sove. Sovner 22 til 10 dagen etter. Sovner hvor som helst når som helst. Så jeg tror det jeg gjorde den første tiden har gjort mye for hvordan hun er nå. Trygg og god jente =0)

Skrevet

uff jeg bysser hver dag flere ganger om dagen frem og tilbake i soffaen ser ut som jeg er sinnsyk..og jwg har ødelagt ryggen helt..men har ikke samvittighet til å slutte..er så deilig oxo når han sovner.men jeg har bestemt meg for å slutte nå.kan ikke holde på sånn lenger.men tru meg unger vender seg fort til dumme vaner..jeg har bysset i 5 måneder nå og han er 8 måneder idag. begynner å bli tungt..hehe..men er ikke sikkert hu har vendt seg til det etter bare en gang,men fortsetter du så vender hu seg godt til det trur jeg da.:)

Skrevet

Takk for svarene! Men jeg føler ikke jeg har fått svar på det jeg lurte på egentlig..:)

Nå er det slik at jeg kun bysser den ene duppen da... De resterende duppene, samt når hun legger seg for natten sovner hun uten byssing. Har gjort det slik i lengre tid og hun har foreløpig ikke krevd byssing på flere av duppene..

Skrevet

Jeg synes ikke du bør bysse henne i søvn. Da skjemmer du henne bort. La de få sovne av seg selv.. Dattern min har alltid sovnet av seg selv. Det er vanlig at de gråter litt før de roer seg

Skrevet

Jenta di er akkurat i den alderen nå hvor de legger seg fort til vaner. Prøv å finne på noe annet enn byssing. Legg henne ned og stikk smokk til henne, stryk henne på kinnet/håret og snakk rolig til henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...