Gå til innhold

Fultidsamming...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man fulltidsamme babyen før man må begynne med grøt i tillegg. Hvor lenge er det nok med bare melk liksom?

Jeg vet at dette sikkert varierer en del i forhold til hvor mye melk du har, men sett at du har rikelig med melk så ungen kan spise seg mett hele tiden.

Skrevet

Jeg prøvde med velling like før barnet mitt ble 4 mnd og prøvde litt sånn nå og da, men ga ikke faste måltider med grøt før han ble ca 6-7 mnd. Men han la fint på seg hele tiden så det var derfor ingen nødvendighet. Du må vel bare se det ann litt etter hvordan babyen legger på seg.

Skrevet

Mhm. Jeg vil helst vente så lenge som mulig med å gi annet enn mm, så lenge han legger godt på seg osv. Og lurer litt på hvor lenge jeg kan forvente at det blir?

Skrevet

Sier vel at man kan fullamme til barnet er 6 mnd, etter det trenger de mer enn bare mm=)

Skrevet

De sier 6 mnd. da begynner det å bli lite jern, så hvis du velger å fullamme lenger enn det ville jeg ha snakket med helsestasjonen og evnt. fått målt jernjlageret med jevne mellomrom.

Skrevet

Hvis det er en del allergi/eksem i familien kan det være en fordel å fullamme lenger enn 6 mnd (barnlegen på hs anbefalte oss å fullamme til 8 mnd hvis det gikk an). Ellers er det 6 mnd som er anbefalingen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...