Gå til innhold

Når det står at en skla blande grøt med vann har jeg hørt at en bør blande med mm/mme istedenfor,hvorfor?hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøt som skal blandes med vann kan du trygt bruke vann til. Det er grøt som skal blandes med melk du skal bruke mm/mme i pga at barna ikke skal ha vanlig kumelk når de er så liten.

Skrevet

Jeg har hørt at man skal følge anvisningene på pakka jeg, da.. For det er mme i de grøtene som skal blandes med vann...mer vet jeg ikke.

Men det kan jo kanskje være for å få i mere kalorier og vitaminer og..næ..har ikke mere svar=)

Skrevet

vi gir velling av grøt som skal blandes med vann. jeg har snakket med hs om dette , og vi kom frem til at det lureste for oss er å blande vanlig kveldsporsjon med mme slik vi pleier (han ammes ikke) og så hive i et par-tre ss grøtpulver i denne blandningen. da får han mye næring i hver dråpe. dette fungerer veldig bra for oss, han sover 12 timer før neste måltid. er 4 måneder.

Skrevet

Skjønner ikke poenget med å blande mme i grøt som skal blandes med vann, for da blir det jo "dobbelt opp". Babyen kan kanskje bli veldig tørst av det, og må få vann å drikke til. Mm kan kanskje være lurt å blande i for å gjøre smaken mer kjent, og for å beskytte mot allergi/glutenoverfølsomhet. Men det blir jo det samme om du gir mm som drikke (ammer) sammen med grøten.

Skrevet

Det er jo det som er poengen! Dobbelt opp. For at de skal få mer næring, sove lenger og ikke trenge å spise så masse:)

Skrevet

Jeg blander meg vann... er jo melkepulver i grøten..men hvis man f.eks har småspiste barn som går lite opp i vekt så er det vel en ide at man blander med melk..kjenner en som måtte gjøre det..men de måtte blande mme med olje osv også..fordi hun spiste så lite og la så lite på seg...tror det er ekstreme tilfeller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...