Gå til innhold

Blir litt spesiell jul i år....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Oslo, men hele familien og de fleste vennene i Bergen- hvertfall er de fleste vennene også hjemme i Bergen i julen...Men jeg har termin 11.januar og har hele tiden visst at UL terminen er feil, og at den er senest 31.des. JM sa til meg på torsdag at hun ikke trodde hun kom til å se meg på neste kontroll 28.des, men at jeg nok hadde blitt mamma innen det.

Uansett, så må vi altså holde tunet her i Oslo i år, og blir helt alene....med lillegutt i magen. Har hele tiden tenkt at det blir koselig, selv om jeg er veldig "julete" av meg. Nå kom akkurat en venninne opp med blomster til oss og sa at hun kom til å tenke masse på oss, mht fødsel og at vi var her uten familien...jeg ble så rørt, og nå grater jeg. Vet hormonene spiller inn- er kjempe utålmodig og tror jeg skal føde hver dag og aner jo ikke om vi er foreldre, på sykehuset i fødsel eller bare kjempegravid på juleaften....

Vet også jeg kommer til å kose meg med sambo, men det er likevel litt sårt..

Er det noen av dere som også feirer jul med familien på andre siden av landet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det sånn som deg, Chloé. Har alltid feiret jul sammen med foreldrene mine nordpå, men i år blir det første julen vår sammen "alene". Har termin 9. januar, og har ikke lyst til å risikere å føde andre steder.

Men har hatt besøk av familien min nå før jul, og har fått fylt opp fryseren og kakeboksene før de dro. Det er nå egentlig julaften som blir "verst", for den er så fylt av tradisjoner hjemmefra, men jeg blir jo ikke alene, jeg har jo samboer her. Ser egentlig fram til en meget stille og rolig jul, med masse god mat (selv om mammas er best) og har tenkt å okkupere sofaen fram til over nyttår. Håper det er mye bra på tv i julen...

Og neste år blir vi nok å reise nordover, med baby. Det blir jo stas da.

Skrevet

Jeg skal også feire min første jul hjemmefra i år.Snufs :-)

Skrevet

Siden "alle" i familien bor i Bergen, hadde det ikke vært kos å reist dit i jula,og om så var at du fødte der,så hadde du jo alle rundt deg etterpå..

Skrevet

Vi kommer begge fra Bergen, så alle i begges familie bor der. Jeg kan ikke reise helt til Bergen bare få dager før termin. Vil ha minst mulig ekstra stress de dagene mht fødsel. Slipper ikke inn på fly og vil helst unngå å føde i kolonnekjøring på Hardangervidden.

Hvem vet, kanskje er vi tre på juleaften-skal vi tro JM:)

Skrevet

Ok,sorry. Hadde glemt at det ikke gikk an å fly..

Håper dere får en koselig jul uansett!!

Skrevet

He he, ja, er litt immobil sånn på slutten;) Gleder meg likevel til jul. Må bare svelge den der storfamilie drømmen, og glede meg til første jul med bebisen neste år! Evt allerede i år, hvis han plutselig vil ut i løpet av uken;))

Skrevet

hei hei...det er en spesiell tid dette nå når det nærmer seg slutten;-) Har selv ikke termin før 23. januar, men man vet aldri når den lille har ønske om å se den store verden!!! Jeg og mannen min bor i oslo, men familien min bor på sunnmøre, har hele tiden sagt at vi får se an formen min ang om å komme hjem til jul. Og jeg klarer ikke å bestemme meg.....på en måte kunne jeg tenke meg å bare slappe av her hjemme i oslo, lage kos her. Men så tenker jeg på den fantastiske deilige dtemningen som er hjemme m familien og blir full av vemod. Nå har min kjære også bestemt seg for å jobbe hver dag 21. til 26. des fra kl.8-16, så han blir i oslo. Men jeg tror jeg må bare hjem bare for noen dager...får sitte på med noen bekjente...men lurer fortsatt om jeg har tatt rett beslutning.....................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...