Gå til innhold

puppene mine gjør så vondt, hjelp jeg er lei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

puppene mine gjør så vondt, sliter med denne amminga, har ikke nok pga tidligere bryst opperert. nå er endelig brystvortene ikke vonde lenger men nå er det stikkende og sviende vondt inni brystene uten at jeg er nær dem.

er så lei denne vondten og pumping, og mas for å få til å amme og så klarer ikke baby å tømme meg(stakar blir helt utslitt.) så da må jeg pumpe etter hvært måltid for å gi i tilleg til tillegget. gjør jo ikke noe annet en å skifte bleier og pumpe å amme hele døgnet.

det er snart slik at jeg har lyst til å gi opp. men tør ikke det heller for jeg er slik at jeg skal jo amme.

og forresten hva heter sånn som hen kan kjøpe på apoteket for å hjelpe utdrivningsrefleksen. og hvordan brukes dette hva koster dette?

vet jeg syter fælt nå men stresser slik med dette at det eneste som mangler nå er at jeg mister melken av dette.

det hadde kansje vært det beste for da hadde jeg sluppet dette maset. men det er jo ikke det beste for babyen min.

koste meg slik med amming sist, nå er det ikke kos i det hele tatt. blir det noengang kos slik som sist eller skal det bare bli mas og stress med hele greia.

Skrevet

Snakk med legen din. Mener det er en nesespray man kan ta som er på resept som hjelper på utdrivningsrefleksen..

Skrevet

Huff da høres ikke bra ut! men vist det tar sån på deg så er det jo ikke krise om du må gi mme!!!!!!!

Skrevet

Sikker på at det ikke er sopp eller vasospasmer du har? Hvis du ikke har lest om det på ammehjelpen.no, anbefaler jeg deg å gjøre det.

Husk forøvrig på at det ikke er noe nederlag om du må gi bare mme. Viktigst at du har overskudd til å kose deg med den lille!

Skrevet

Jeg også tenkte med en gang på soppinnfeksjon. Få det sjekket. Hvis du fortsatt har problemer med melka, så ville jeg ha sjekket litt alternativ medisin som akupunktur og homøopati. Jeg har bl.a blitt kvitt brystbetennelse ved hjelp av homopatmedisin.

Skrevet

Få sjekket ut om det er sopp ja! hvis du har sopp og det er vondt, vil melkeproduksjonen gå ned (hvis du spenner deg pga smertene vil melken komme sent og sakte). Hvis babyen har fått sopp i munnen kan det være vondt for han å suge, og det er derfor han ikke får tømt deg skikkelig. Få hjelp med lege eller ammehjelp, hvis det er sopp så kan problemene være løst iløpet av få dager hvis du får behandling :)

Prøv å slappe av og drikk mye, vet at det er vanskelig.. slet så innmari med ammingen selv at jeg sluttet etter et par mnd. Men greit å prøve å få det til, kanskje det bare er en soppkur som skal til :)

lykke til!

Skrevet

jeg skal få sjekket dette med en evt. soppinfeksjon.

men jeg tror ikke dette.

jeg har en tidligere brystreduksjon som gjør at utdrivningsrefleksen ikke er like god som før. slik at babyen må jobbe mer for å få i seg melken min. babyen min kan amme i 1 time på et bryst og sovner av utmattelse. uten å ha tømt brystet for de siste dråpene. slik har det vært hele veien.

jeg pumper mye for å få i babyen så mye av min melk som mulig, og for å ikke miste det jeg har.dette er rådet jeg fikk av hs. men gir også mme. for har jo ikke nok. og når jeg har pumpet slik så gjør det vondt etterpå. er helt ømm og har lyst til å slutte å pumpe men da vil det bli mindre melk siden babyen ikke tømmer meg. ond sirkel detta.

og var ekstra sliten i går, pga lite søvn.

tusen takk for at dere svarte og ga råd til meg.

Skrevet

Jeg hadde veldig mye problemer med ammingen selv, og slet en god stund! Hvis du har mye vondt og dette sliter deg ut, så kan det jo være greit å begynne å gi mme på flaske, jeg syntes ihvertfall alt ble bedre da. Kunne pakke vekk de vonde puppene, og legge han godt i armkroken og virkelig kose oss begge to. Da får de i seg mer mat også. Men dette er selvfølgelig ditt valg! Håper du finner en løsning på problemene så du slipper å ha vondt ihvertfall! :)

Skrevet

Først og fremst vil jeg bare si at jeg er for amming.

Men jeg kan fortelle min historie til deg. Jeg hadde masse melk den første tiden, men etter ca 2,5 mnd hadde jeg ikke nok til lillegutt. Jeg begynte å pump meg og brukte mye energi på dette. Synes dette ogaå var noe herk og ble sår og fikk vondt i puppene. Men fortsatte og fortsatte inntil jeg ble lagt inn på Ullevål sykehus uten syn på det ene øyet, helt mørkt. Legene fortalte meg at jeg hadde en krafitg betennelse på øyet, og grunnen var at kroppen hadde tømt seg for alt, jeg var utbrent. Jeg skjønte ingenting, men slik var det. Dråpen som fikk begeret til å renne over hadde nok mye med pumpingen, det sliter jo både fysisk og psykisk. Så mitt råd er å gi babyn det du har og gi resten mme....

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...