Gå til innhold

Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, blir så forvirra når det kommer til hvilken barnevogn.Har også hatt noen innlegg her før angående Emmaljunga City Cross som jeg først hadde bestemt meg for, men har nå sett fordelen av å ha bevegelige fremhjul i en by.

Har derfor begynt å vurdere andre vogner, men det er jo en jungel der ute.

Må bestemme meg veldig snart og de siste dagene har jeg blant annet sett på Teutonia Spirit S3 og Bugaboo Cameleon.

Ser jo at det enkleste muligens er kombivogn med myk/hardbag i stedet for duo vogn med dyp bag. Dette pga at babyen tross alt skal bæres opp 4 etg.

Bugaboo kommer vel også bare som duo vogn.

Men det er bare det at jeg liksom syns duo vogn med egen bagdel er finere enn kombivogn.

Må egentlig bare le litt av meg selv for det viktigste er jo at det er funksjonelt.

- Vi bor i 4 etg uten heis

- Ønsker bevegelige fremhjul, men at hjulet/hjulene kan låses.

- Ønsker en lett vogn

- Ønsker også en vogn som har bra tilbehør (regntrekk etc)

- Sittedelen bør kanskje kunne legges helt flatt (etter det jeg har forstått er dette det beste, men som sagt jeg har null erfaring).

- Enkelt og greit trenger vi en vogn som

er nett, solid, kvalitet og som er grei å ha for noen som må opp og ned 4 etg daglig. Kommer nok til å trille mest i by og noe på skogsvei.

Om det er 3 eller 4 hjuling er vel kanskje ikke så nøye, så lenge fremhjulene er bevegelige.

Tar i mot alle tips med stor takk. Blir kjempeglad om noen kan dele sine erfaringer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som om teutonia s3 er perfekt etter dine kriterier. Du kan velge mellom hardbag og softbag.

Skrevet

Vi har kjøpt Bugaboo! Hadde like kriterier som deg egentlig. Jeg hadde kjøpt vogna før jeg ble gravid og samboer var ikke så engasjert da. Nå er han også topp fornøyd. Vi bor i byen og reiser mye. Etter at de nye vinterhjulene kom også, så er vi sikre på at dette er vogna for oss. Den er så lett og fin kjøre, tar liten plass i bil osv. Den står ved siden av meg nå. Bagen er så stor og fin! Kalesjen virker også mye lunere enn jeg hadde trodd. Regntrekket er spesialtilpasset og dekker godt over hele vogna. Bugaboo er kanskje en vogn for litt spesielt interesserte.

Mitt alternativ var S3, så jeg skjønner veldig godt at du vurderer den. Har litt vogndilla og hadde tenkt å ha denne i tillegg til Bugabooen til bruk på vinteren osv. Med de nye vinterhjulene har vi droppet det, og tror det blir en Urban Jungle eller mer terrengvennlig vogn for turbruk etterhvert. S3 er uansett kjempefin. Syns den er utrolig lekker med duobag, selv om softbag sikkert er mer praktisk for deg (og meg). Den er lun og veldig fin til små barn. Tror du gjør et godt kjøp i den!

Skrevet

Hehe...nei det skal ikke være lett. Bugaboo ser veldig fin ut den også. Litt annerledes designmessig enn en del andre vogner. Men den finnes vel bare som duo vogn og sånn sett så må jo hele bagen bæres. Har hørt den skal være lett, men syns det ser så tungvindt ut med den bøylen som står opp midt foran.

En ting jeg også lurer litt på er hvor holdbart det "fleece"-stoffet er. På en måte ser det liksom ut til at det ikke tåler en vanndråpe, ser mye mindre slitesterkt ut enn stoffet på andre vogner.

Egentlig så hadde jeg jo tenkt at jeg kunne klare meg med bare 1 vogn også.

Enig i at S3 ser fin ut med duobag, men det er som du sier antageligvis softbag som er mest praktisk. Ønsker jo ikke å bære meg i hjel heller.

Noen som eventuelt vet hvor mye dypbagen på S3 veier i forhold til dypbagen på Bugaboo?

Skrevet

duo bagen til city cross er ikke tung

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...