Gå til innhold

Ikke slemt ment det her..

Tinaisme

Anbefalte innlegg

Ser at det er så mange 17 åringer som er prøvere.. Forundrer meg egentlig litt at dere prøver å få unge når dere ikke er eldre..

Har jo hatt lyst på unge i mange år jeg og, men har ikke akkurat prøvd å få det..Har ikke følt meg klar før nå..

Føler dere virkelig at dere er klare for ansvaret nå?

Men uansett så er min mening at unge mødre er bra mødre =)

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener Tina med spire.

Jeg er selv 17 år og har en datter på snart 3 år.

Det var ikke planlagt i det hele tatt, men har da fått verdens nydeligste datter.

Men de 16-17 åringene som planleger en graviditet vet ikke hvor stor ansvaret det er, men det er det ingen som vet, for det er så utrolig stort ansvar så det finnes ikke ordfor det en gang. men det er tøft gjort av dem:)

Man klarer det man vil=D

Unge mødre er flinke:)

Da jeg var 17 hadde også jeg kjempelyst til å få barn, men jeg prøvde ikke fordiom. Det er nok litt for tidlig for de fleste tror jeg. men skal ikke si noe stygt om dem, for jeg vet jo ikke situasjonen de er i.

Nå er jeg snart 20 og kommer nok til å bli prøver snart. Har jeg forresten "lov" til å være her inne når jeg ikke er prøver men kommer til å bli det i nærmeste fremtid???

er en del av dere ja, sauen19 :) mange som er her inne og ønsker seg litt..

var her selv før jeg ble prøver jeg og. og når jeg først var prøver så gikk det jo så fort å bli gravid at det er jeg i grunnen glad for! rakk å lære litt:)

så velkommen skal du da være:)

men du, Hovedinnlegger;

hvor har du det fra at det er så mange 17årgamle prøvere her?

det er jo et eksempel som mange "kritikere" stiller her inne, så et eller annet sted må det stå at folk er 16-17 og prøvere??

Jeg vet om to av dem, hvorav en prøver fordi hun var så uheldig å miste, og ei annen nå har blitt 18.

Dersom du leser inne på prøverrekka, er de fleste 20 eller mer?!

Jeg også skjønner deg og regner med jeg blir tatt i betraktning som "prøver" for det er mange som ikke leser godt nok og tror jeg er det. Men det er jeg ikke nettopp fordi jeg har samme oppfattning som deg, jeg synes 17 er for ungt! Jeg vil gjerne vente et par år. Det er ikke mange 17 åringer som er prøvere her, de fleste er nok i situasjon som meg!

Annonse

Og en annen ting!! Jeg aner ikke hvorfor jeg som 17 åring egentlig skal ha lyst på baby! Det er nå "tida mi" begynner med festing og alt, men det interesserer meg midt bak egentlig! Ogdet har det gjort i mange år. Jeg har prøvd å feste og synes ikke det er noe særlig. Jeg liker å være med venner, men ikke ut å "drekka" som alle i klassen skal hver helg og helst fredag og lørdag:P Men rart det er rart at jeg kun er 17 og ønsker barn! Det er veldig tidlig, det er jeg kjempe enig i og derfor venter jeg litt også=)

Hovedinnlegger, skjønner poenget ditt.. men hvorfor setter du alle i samme bås? Noen 17 år gamle jenter kan være vel så modne som en på 23, hvis ikke mer. 17 år er ungt for å få en baby, og alt ansvaret som henger med, men man kan være like klar for det som 17 åring og som 23 åring eller 28 åring! Jeg er 17 selv og kunne veldig gjerne sett for meg at gravi.testen ble positiv.

Er bare litt smålei av at folk skriver innlegg der de spør hvorfor det fins 17 år gammle prøvere, tror de fleste har fått svar på det. Er det virkelig alderen som bestemmer om man blir en god mor eller ikke? Syns det er for tidlig å prøve å få barn når man er 17 år, det må jeg bare si. Men er det ikke bedre at en jente som er 17 år og har ordnet økonomi, samboer og voksen får barn og prøver, en bare ei på 18 som ikke har kjæreste eller penger til å ta seg av barnet i det hele tatt og lever av å drikke hver helg? Eller er i samme situasjon som 17 åringen, hvar

er forskjellen? Joda, er bare alderen. Har lest en del innlegg her inne, og de som kommer med ekkle og barnslige kommentarer her inne er somregel IKKE 17 åringene. Dessuten, de som prøver nå er sikkert 18 år når de får barnet neste år, er det greit da`? Har hun plutselig blitt voksen da? Bare for alderen stiger til myndig? Dessuten, de som blir forelder i ung alder vokser veldig den tiden de går gravide, tro meg.

Vet at mange av dere som lurer på hva en 17 år gammel jente vil ha barn mener at en 17 åring ikke har fått gjort fra seg ungdomslivet og skole også videre. Har en 18 åring det? Er det slik at når an er 18 så har man plutselig blitt voksen, ferdig med utdannelsen og har festet fra seg?

Syns heller folk bør tenke på hva som er best for barnet en hvilken alder som passer best for den vordende mor!

Annonse

Jeg syns ikke det er rart at hun lurer på hva som får en 17 åring til å prøve å få barn. dette er IKKE KRITIKK, bare lurer på det samme selv! Må innrømme at jeg har stooor respekt for at så unge jenter tar ansvaret når de blir gravide, all kredit til dere!! Jeg er 22 år, gravid, og laaaangt fra klar...

jeg skjønner godt hvorfor hun spør jeg. jeg synes også at 17 egentlig er for tidlig. selv er jeg gravid, og kommer til å være 17 når jeg får barnet også, men det var ikke planlagt. jeg er ganske moden for alderen, men fremdeles ser jeg ikke på meg selv som "klar" til å få barn i forhold til alderen min. jeg har ikke nok erfaring til det, selvom jeg har opplevd veldig mye i mitt liv. men jeg forstår også de som velger å beholde barnet selvom de er unge, jeg er jo i samme situasjon selv. bare vær helt sikker på at du tar det riktige valget for deg og ikke minst barnet, uansett hva du bestemmer deg for. men jeg synes at det kan være lurt å vente litt med å prøve å bli gravid.. men det er så klart opp til hver enkelt;)

Nei, akkurat!! Modenheten har ingenting med alderen og gjøre! Selv om du er 22 og laaaaaaangt i fra klar, så betyr ikke det at andre er i samme "fase" som du er. Det jeg prøver og si, at man ikke kan måle ut i fra alder, skal si meg enig at en 16åring som går ut og planlegger en graviditet ikke er like moden som en 20åring, men så vidt jeg vet så er det ingen planlagte graviditeter av 16åringer her. Og jeg tror at man vokser og modner seg veldig under de 9 månedene man går gravid. Istedet for og trekke de unge mødrene ned, bør vi hellr støtte de, de er kjempe tøffe! og bare ved og beholde et barn viser de ansvar ovenfor egen handlinger!

Helt enig i at det er stoooor forskjell på folk. jeg er 19år gammel (snart 20 da:) ) , er ferdig utdannet, har bodd hjemmefra siden jeg var 16 (gikk privatskole på hi sio av landet...), har fast jobb og ordnet økonomi. jeg har vært samboer i 2 år (det er nå slutt for en stund siden), har nykjæreste som kanskje blir samboer snart, har betalt mine egne regninger og vært "husmor" i en årrekke. så jeg føler meg my mer voksen enn mange på min alder. og jeg kan love dere at mange 19-åringer ikke er kalre for barn!!!

Allikevel kjenner jeg mange 17åringer som kunne klart det minst like godt som enkelte 25-åringer... Det går ikke på alder, men påpersonlighet og utvikling... Allikevel kan det å være prøver i en alder av 17 sette kommende mor og far i en del vanskelige situasjoner mtp omverdenens reaksjoner. Det er heller ikke alltid like greit å få barn midt i en utdannelse. men det går absolutt hvis man virkelig ønsker det!

Vi er joogså laget for å få barn mye tidligere enn det folk flest gjør nå for tiden. er vel derfor det er lettest å bli gravid i tenårene.

lykke til til alle gravide tenåringer, og til dere som er 17 og preøver: jeg respekterer deres valg, og ønsker dere lykke til med graviditeten som kommer!

(Det forrige innlegget mitt kan nok mistolkes. beklager dette. jeg mente ikke at jeg var imot prøving i tidlig alder...)

klem fra sauen19

D er vel ikke å trekke noen ned å spørre om noe man lurer på, i alle fall når d understrekes så sterkt at d ikke er negativt ment. Må være lov til å ha forskjellige meninger, å ha egene meninger er faktisk en menneskerett. Er som de fleste her inne kjempe imponert over unge som tar ansvar for sine handlinger og greier d kjempe fint!:)

Er vel bedre at de er 17 år og prøver, fordi de vet at de vil det og kan klare det, enn at de er f.eks 20 år og stikk motsatt?

Alderen er bare et tall, tror ikke det har så mye med saken og gjøre, det ligger vel mest på det psykiske og på hvor vidt man selv mener at man klarer det. Det som teller er at personen vet hva den utgir seg på, og at den er klar for alt som venter en deretter:)

En 17 åring kan jo ha langt mere erfaring enn en person som er godt voksen i alderen. Og det er jo bevist ut ifra forskningens verden at menn er 3 år yngre i hodet enn i alder, vil det da si at en mann på 20 år, ikke bør ta på seg ansvaret som far..? Eller er det ikke alderen som teller,.. heller den psykiske tilstenden til vedkommende?

Jeg mener værtfall det da ;p

Herregud så nærtakene alle e her, hallo hovedinlegger sa hun ikke meinte någe stygt med det å lurte bare på någen spørsmål, mens alle her tar heilt av å meine hu sette alle i samme bås. LES innlegge før dokke sette i gang å glefsa. Mange seie at det e mye krangel her, ja å masse av grunnen e at det e mange av dokke såm fucke opp stemningen me å laga ei fjer t fem høns.

Jepp jepp det va dagens utblåsning

Har vel egentlig ikke med at noen er nærtagen å gjøre, det er jo et diskusjonsforum dette, så da blir det ofte så at folk ytrer meninger og diskuterer litt. Noen mener ditt andre mener datt, noen holder med, mens andre er imot.

Ting kan også bli tatt opp på helt feil måte, men det er fort gjort når det leses og ikke høres ;)

når hovedinnlegger skriver et slikt innlegg på et forum for "ung og gravid" så regner jeg med at hun er klar over at hun kaster sten i glasshus (for og bruke det uttrykket), i og med at de fleste her inne er enten gravid el prøvere.

Dettte er et forum og utveksle meninger og forskjellige synspunkter, og det var akkurat det hun fikk, for og i mot. så nærtagende vil jeg ikke kalle det, heller bare en meningsutveksling=) god jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...