Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Har noen spørsmål jeg... Når kan en bruke den sportsvogn delen? Sånn at de kan sitte litt og se seg rundt...? Lille gutt er bare 3 måneder men han har ikke lyst å ligge i vogn lenger... ser ut som han synes det er kjedelig... når er det liksom lov å sette dem litt opp i vogna? Og når begynte dere med litt fast føde? ved 4 eller 6 måneders alderen? synes det er så mye forskjellig informasjon om hva som er best...?! Takker på forhånd for svar:)
adelia*termin 18/10* Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Han er nok litt liten enda:) du kan sikkert bygge opp bunnen litt, men han er for liten til å sitte enda:) Du merker når han trenger mer mat tror jeg. Jemta mi var 4,5 mnd når vi begynte med litt grøt på kvelden
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 småtten begynte med grøt på kvelden da han var nesten 2 1/2 mnd gammel. hn ville ikke sove, og drakk over dobbelt så mye som vanlig nå er han forresten 3 mnd gammel...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Han kan jo sitte i baggen da.. Du bare bygger opp med dyna eller tepper så han ligger-sitter liksom:o) Måtte jeg gjør med min da han var 2,5 mnd´er.. Han skulle absolutt IKKE ligge lengre.. Jeg begynte å gi smaksprøver da lillegutt var 4 mnd´er.. Kjøpte grøt og ga han det flytende, sånn grønnsakspuré og litt sviskesaft. Du selv som bestemmer når ungen din skal begynne å smake..
mamo82 *2 jenter* Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har tatt i bruk sportsogndelen allerede pga at bagen ble for liten med lammeskinnet nedi. Det heter seg vel at man ikke skal la barnet sitte i vogna før det kan sitte selv. Maren pleier av og til å bli utålmodig når hun må ligge, så jeg har ved noen anledninger bretta ei dyne og lagt under ryggen hennes slik at hun fikk litt mer oversikt. Tviler på at hun får noen skader av å sitte-ligge sånn i korte perioder. Jeg begynte med maisgrøt for ikke så lenge siden, hun er 4,5 mnd nå. Ingen problemer, hun liker det godt og får ikke vondt i magen. Hun sover lengre om natta nå når hun får full porsjon til kvelds...det er deilig! Hun får litt fruktmos også i blant. Ja, det er mye info man skal forholde seg til ifht introduksjon av fast føde. Jeg har gjort det av praktiske grunner ifht min jobbing osv.
Tiddelidu Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 Det står i brosjyren jeg fikk på sist kontroll: Når spedbarnet er seks måneder gammelt, bør fast føde gradvis introduseres som tillegg til morsmelken, slik at behovet for energi og næringsstoffer dekkes. Noen barn kan ha behov for fast føde før seks måneders alder, men introduksjonen bør skje tidligst ved fire måneders alder. Tegn på at barnet trenger tilleggskost før seks måneder er utilstrekkelig vektøkning, at barnet virker sultent selv etter hyppige brystmåltider og barnet viser tydelig interesse for annen mat. Det anbfales at brysternærte barn som har behov for tilleggsnæring, får fast føde fremfor morsmelkerstatning fra fire måneders alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå