Happy:-) Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Jeg mener å ha hørt at det som regel starter om natten - med rier eller at vannet går. Dette tenker jeg ofte på når jeg er ute på julehandel om dagen..."hvor stor er sannsynligheten for at vannet går inne på Mestergull" liksom? :-) Ja, jeg er veldig utålmodig og tenker fødsel 24 timer i døgnet. Er veldig lei nå, har termin julaften.. Jeg har født en gang før, da startet alt på natten. Nå ligger jeg hver natt og håper og håper og håper. Jeg burde slutte å tenke - ja selvfølgelig - men jeg klarer ikke!!!! Vil føde NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
kokosbolle Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Skjønner deg veldig godt! Statistisk sett begynner fødsler oftere om natten enn om dagen. Jeg har også ligget våken mang en natt (og jeg har 16 dager igjen ti termin!) fordi jeg tenker at, kanskje det skjer noe i natt! Jordmoren min sa at jeg bare måtte slappe av og lade krefter og tenke at; det skjer ihvertfall ikke i natt! Og jeg har innstilt meg på dette istedet nå. Og da sovner jeg stort sett hver natt. Vi trenger jo all den søvnen vi kan få, så vi er klare og opplagte til fødselen. Lykke til )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Jeg forstår deg VELDIG godt Happy:) Du er jo lei og vil gjerne komme i gang,, samtidig som det ikke ville være sååå moro om vannet gikk på juleshopping midt i en butikk.. Håper du følger statistikken, og at vannet går på natten.... Lykke til... klem
Happy:-) Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2006 Ja, du har helt rett i det. Og med en kjempeenergisk gutt på 2 år som er hjemme hele dagen burde jeg absolutt slappe mer av om natten:-) Rart det der egentlig, hvor gira man blir når det nærmer seg fødsel... Ihvertfall blir jeg det. Klarer ikke slappe av. Er så spent. Og gruer meg litt. Fryktelig vondt vet jeg. Jaja, nestemann kommer når han kommer - uansett:-)
Maisie Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Ja, jeg mener at jeg også har hørt at de fleste fødslene starter om natten (vannet går eller riene begynner) fordi man er mest avslappet i kroppen da. Fordelen vil jo være at jeg er hjemme da, og har telefon, samboer og bag i nærheten. Men når terminen nærmer seg (23 dager igjen nå!) så kommer jeg til å gå litt på nåler og hver gang noe "uvanlig" skjer, så får jeg vel litt panikk for at "nå skjer det!". Å gå og vente sånn på at fødselen skal starte når som helst kommer til å være nervepirrende, og jeg kommer ikke til å finne på særlig masse sprell utenfor huset, nei.
selfangerkjerringa Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 Spurte jm om dette på forrige kontroll, hun sa at det er riktig at de fleste fødsler starter på kvelden eller natta. Dette er rett og slett fordi vi da slapper mer av Det å stresse rundt og herje, vaske vinduer og bake pizza osv for å sette igang fødsel er med andre ord tull og fjas. Det som kan vær mye mer effektivt er å ha en rolig ettermiddag/kveld med god middag, et godt bad/varm dusj, se en fin film og avslutte med sex. Og det høres jo også mer koselig ut enn å stresse rundt med husarbeidt midt i bekkenløsning og ryggsmerter...
Na`is`vi`mi` Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 Har født tre ganger og alle har startet om natta.. så den statistikken er nok reell..
go`gutten +go`jenta Skrevet 17. desember 2006 #8 Skrevet 17. desember 2006 Vil si at min fødsel startet med at vannet gikk på dagen og at fødselen var over når natten var over:) Så jeg er ikke en del av statistikken:)
selfangerkjerringa Skrevet 17. desember 2006 #9 Skrevet 17. desember 2006 Unntaket som bekrefter regelen
Ylva og Mathilde Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Supert! Jeg er egentlig litt bekymret for at vannet skal gå når jeg shopper med venninnen etterpå, fordi slimproppen har gått, men da satser jeg på statistikken.
Angelas_Baby Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Hehe, Jeg DRITER i om vannet går når jeg er ute på shopping! ...Bare det skjer noe så er jeg fornøyd
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Slimproppen kan gå ukesvis før fødsel. Hos meg gikk vannet midt på dagen, men da hadde jeg allerede hatt rier hele natta for og hele formiddagen, så jeg var ikke akkurat ute på shopping for å si det sånn....
Har fire go`inger Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Min forrige fødsel startet ved at vannet gikk 1430 på formiddagen....jeg hadde akkurat kommet inn fra shoppingtur, da vannet gikk. Skal love deg at jeg var glad for at vannet ikke hadde gått en halv time før, når jeg var nede i byen og handlet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå