Gå til innhold

egguthenting.......jeg gruer meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har vært på sidene her nå, måtte ta en pause... Men endelig er det vår tur med ivf, har ventet så utrolig lenge! Har vært på kontroll idag, og det blir egguthenting på tirsdag. Jeg er skikkelig pyse når det gjelder nåler, smerter og sykehus, og jeg gruer meg veldig til uthentinga. Aner jo ikke hva jeg går til (kanskje like greit??), og er redd at det skal gjøre veldig vondt. Vet at jeg må gjennom det og at det er for verdens beste sak, men det er jo ikke alltid at redselen er rasjonell :-) er det noen som har erfaringer? Blir en fryktelig spennende jul ihvertfall, for ikke å snakke om nyttår :-) Håper så inderlig det klaffer for oss nå....Håper det klaffer for dere andre rugere der ute også, lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver ikke hvilken klinikk du bruker, men vi er på Riksen og der gir de morfin rett i åra som smertelindring og det fungerer helt supert. Uttakene mine har gått kjempebra!

Husk å slappe godt av når du ligger i stolen, spenner du deg kan det nok gjøre mere vondt. Lykke til!

:-)

Skrevet

Jeg skulle visst få morfin/petidin rett i blodet ja... Satser på at det gjør susen. Er redd for å bli dårlig og kaste opp, besvime, begynne å gråte og jeg vet ikke hva. Er jo skikkelig hormonell og kan begynner å gråte av hva som helst akkurat nå! Jaja, de har vel sett hormonelle gale damer på klinikken før :-) hehe!

Skrevet

Jeg gråt en del etter forrige uttak (var skuffte over antall egg + hormonell i tillegg) og det tok de veldig fint.

:-)

Skrevet

Hei du

Det er ikke noe å grue seg til fordi du blir dopet ned sånn passe. Egguthentingen er ikke det beste jeg har gjort, men det var mer ubehagelig enn vondt. Jeg ble litt dårlig etterpå av petidinen jeg fikk, men ellers gikk det bra. I tillegg var jeg øm i magen noen dager etterpå men ikke noe som var av betydning.

Jeg vil anbefale deg og ikke grue deg sånn, jeg har tro på at man får et bedre resultat hvis man ikke tenker så mye. Jeg fikk ut 15 egg, der 12 ble befruktet, 4 frys, to egg innsatt og nå er jeg gravid i 12 uke med en.

Lykke til

Skrevet

Hei du!

Den uthentingen har ikke vært noe problem for meg. For det første får man morfin, og det sitter ordentlig. Men husk å minne dem på å gi deg kvalmestillende etterpå, ellers risikerer du som meg; å spy hele veien hjem. Vi måtte stoppe 4 ganger på E-18 mot Vestfold.....

Lykke til hvertfall!

Skrevet

ikke noe å grue seg til!!!!du får beroligende,så du merker ingenting!og det går så fort atte.tok ikke ti minutter engang.er akkurat som en vanlig gynekolog undersøkelse.

Skrevet

Hei!

Vil bare si lykke til! Har ikke vært gjennom det selv enda, skal i januar. Gruer meg også, men vet at en er i gode hender og at det nok er viktig å prøve å slappe av. Lett å si, men prøve.

Håper alt går bra!! Masse lykke til!!

Håper på positivt resultat for alt strevet.

Klem

Skrevet

Heisann Vilde78!

Så spennede tid du/dere går i vente nå.

Smerte er jo så relativt. Det er klart at du kjenner det når du skal ta ut egg. Det jeg trøsta meg med, er at ungen skulle jo ut igjen også, og det regnet jeg med var mye værre. (og det var det også he he)

Det som er en liten trøst, er at det er så fort gjort. Det hele er over på bare noen få minutter.

Jeg veit ikke hvor du skal utføre egguthentinga, men jeg var i hvertfall i Haugesund, og der var de helt fantastiske hele gjengen som jobbet der. Det er dem helt sikkert der du skal også. Du blir så godt tatt vare på atte.

Jeg vil i hvertfall ønske deg masse lykke til!!

Og det kommer til å gå så bra. Det er ikke SÅ vondt :o)

Slenger med en riktig god jul-hilsen også jeg :o)

Skrevet

Hei!

Jeg skal nå snart gjennom egguthenting(forhåpenlig på onsdag) og kjenner at jeg gruer meg litt ja..har jo hørt så mye..! Til dere som har vært i Haugesund, vet dere om vi og får morfin??Trodde ikke det ser dere??!!!

Lyke til til deg jaffal:)

klem

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg gruer meg fortsatt, men nå er det litt mindre panikk, og mer følelsen av å bare få det overstått. Ble også beroliget av det dere skriver :-) Får satse på at morgendagen ikke blir så ille som jeg frykter. Skal huske på å spørre etter kvalmestillende ja, jeg har veldig lett for å kaste opp, besvime og sånt, så sjansen for at jeg blir dårlig er jo tilstede for å si det sånn :-)

Lykke til alle dere andre også, og ha en god jul!

Klem

Skrevet

Skulle bare si lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg fikk noe kvalmestillende med en gang jeg kom på klinikken. Så leverte mannen prøve mens jeg ventet og da han var ferdig fikk jeg dop i armen, hihi. Uttaket gjorde overhodet IKKE vondt hos meg. Jeg har gjort det 3 ganger og gjorde ikke vondt noen av gangene. Og jeg hater nåler og stikk og alt det der....

Lyykke til!!

Klem

Skrevet

Hei Vilde

Vil bare ønske deg lykke til idag!!

Du får mye smertestillende og alle rundt deg er veldig omsorgsfulle, ihvertfall var de det i Trondheim. Gjorde det vondt under uttaket kunne jeg be om mer morfin, og det gjorde jeg fordi de måtte stikke ekstra da eggposene bare spratt unna hihi. Formen etterpå var veldig god de første timene :o).............siden var jeg sliten noen dager og øm i magen, lignende menssmerter.

Dette går kjempebra skal du se!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...