Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Igår satt jeg helt rolig å så på tv, var helt avslappet. så kjenner jeg at jeg ble litt "rar" på en måte, sa til samboern om han kunne hente noe å drikke til meg. Plutselig så kaldsvetter jeg, det renner nesten av ansiktet mitt, jeg klarer ikke å fokusere, eller snakke..Om jeg datt bort et øyeblikk vet jeg ikke, men husker at at samboern sa navnet mitt, og jeg bare snudde meg svakt mot han. Men så blir det sakte men bedre igjen. Jeg hadde spist og drukket, så det var ikke for at jeg ikke hadde mat i kroppen..Hva var dette? Noen som har opplevd lignende?

Samboern ment jeg burde ringe til legevakte, men det gjorde jeg ikke... Han mente det fordi jeg har vert plaget med maserier i det siste, men siden det gikk over ringte jeg ikke. Også at det ikke har noen sammenheng med hverandre?

Det komm litt i dag også, kjente jeg ble slapp å små svimmel, men fikk lagt meg ned, og det forsvant..

Skal til jordmor i morgen, skal høre hva hu sier om dette da..

Ble kansje litt langt dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mulig boldtrykket ditt ikke er helt som det skal kjære deg..ta deg en tur til legen ..

jeg har også hatt slikt .det var pga blodtrykket ikke var helt på stell...

Skrevet

Ja siden du skal til jordmor i mårra så går det sikkert bra å vente. Men det høyrtes jo ikkje så bra ut da, dei får ta noen blodprøver av deg kanskje, kan jo vere du mangler noe.......

Skrevet

Hei

Det kan være det man kaller vena cava syndrom. Det betyr at hovedpulsåren blir litt klemt av den store magen. Jeg hadde det sånn mange ganger når jeg var gravid. Det er ikke farlig, men veldig ubehagelig.

Skrevet

Jeg var til kontroll på sykehuset i uka som gikk. Jeg skulle ligge på en benk og de skulle måle hjertelyden til baby i en halvtime. Benken var liksom opp i ryggen og med pute, og jeg regnet derfor med at det ikke var noe problem å ligge på ryggen. Man skal jo være forsiktig med det sent i svangerskapet pga. at hovedpulsåren kan komme i klem og man kan besvime. Iallefall, kort etter at jeg hadde lagt meg ned, begynte jeg å kaldsvette skikkelig. Ble skikkelig kvalm og det gikk rundt for meg, bildene på veggen ble tåkelagt, og jeg var sikker på at nå kom jeg til å besvime vært øyeblikk om jeg ikke gjorde noe. Så jeg rev av meg måleapparatet, og hentet hjelp. Jeg var helt klissvåt på hele kroppen, og uvel. Hovedpulsåren hadde helt sikkert kommet i klemm. Da jeg la meg på siden gikk det helt fint. Kan noe slikt ha skjedd med deg, hadde du trykk mot ryggen? Og overkroppen litt bakoverlent?

Skrevet

Hei! Og takk for alle svar! Jeg lå ikke da dette skjedde nei, jeg satt godt i sofaen, jeg klare ikke å ha trykk på ryggen. Og i dag da det føltes ut som det skulle komme igjen så sto jeg på kjøkkenet.

Men får se hva blodtrykket er i morgen når jeg skal til jormora da, har vært høyt de to siste gangene jeg har vært til kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...