Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Jenta mi kom to måneder før tiden. Hun er nå 7 mnd ukorr.. Hun er veldig våken. Har vært det hle tiden. Elsker og stå og hoppe i fanget.. MEN å ligge på magen liker hun ikke. Holder bare ut etpar minutt så hyler hun.. Ruller heller ikke enda. Vi øver hver dag men da blir hun bare sint. Vipper på siden hele tiden men ruller ikke rundt. Hverken fra mage til rygg eller rygg tiol mage.. På HS sa de at det var viktig at barn lå på magen litt hver dag men detter er virkelig en kamp fra ende til annen for oss.Er det så viktig? Tror dere hun en dag ruller rundt? Hun er jo 5 mnd korr nå og da er det vel litt sent og ikke like å ligg epå magen og rulle?? Kjekt om dere tar dere tid..
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 For å svare ganske kort: Ja, hun kommer til å rulle - når hun er klar for det. Jenta mi holdt på å legge seg over på siden i et par måneder før hun begynte å rulle rundt - og da begge veier. Husker ikke sikkert, men mener hun da var vel litt eldre enn hva din er nå. Men jenta her i huset elsker å ligge på magen.
Guttemamma x 3 Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Vår lillegutt likte heller ikke å ligge på magen, så fysioterapeuten vi går til hadde følgende tips: - Legg deg på ryggen på sofa/gulv og legg babyen på brystet ditt. Prat og tøys for å gjøre det morsomt. - Flyyyyy! Enten ved å løfte babyen høyt eller ved at du ligger på ryggen med bøyde knær og legger babyen nedover leggene dine (hodet mot deg) -Rull sammen en liten håndduk eller lignende og legg den under brystet på babyen når h*n ligger på magen. Reduser tykkelsen etter hvert som babyen blir sterkere.Legg leker forran så det blir litt mer interessant. Speil er artig. Ikke gjør mageligging til en kamp for da lærer du henne at det ikke er morsomt å være på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 snuppa mi var heller ikke glad i å ligge på magen... det endte som regel med hyl og skrik etter ett par minutter. nå som hun kan snu seg selv, er det helt topp å ligge på magen. hun snur seg fra rygg til mage, men ikke tilbake, og er nå 10 mnd (8 mnd korr), så hun henger nok litt etter. men jeg er av den oppfatning at de gjør ting når de er klare for det.
cattis Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Kjemmer meg veldig igjen i det du sier. Jeg fikk i går sure kommentarer av legen da jeg hadde med jenta vår på 3 mnd kontroll. Hun er født 8 uker for tidlig. Legen syntes det var så merkelig at hun enda ikke holdt hodet selv...Jeg prøvde å se at hun er jo bare 4 uker korrigert og at hun holder hodet selv i korte perioder men at hun slipper det når hun blir sliten. Men legen mente at dette var unormalt. Kan ikke barna våre få lov til å utvikle seg i sitt tempo. Tenk på alt de har måtte mestre før de en gang skulle vært født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå