Gå til innhold

Sende barn till bhg......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

okej...

før i bhg der mine unger går så er di ikke så himmle glade over att ge medesin og så til ungerne om di har varit syke og går på antibiotika/penicillin og sånt...

bara om det er medesin som di må ha før att ikke bli syke som astma og så...

Annonse

Så lenge de er i fin form så er det bare å sende dem i barnehagen. Du kan jo evt. be personalet om å ringe deg om de skulle bli "tufse" i løpet av dagen.

Når det gjelder det med medisiner i barnehagen så vet jeg at mange barnehager har regler om at man ikke medisinerer i barnehagen utenom faste medisiner (som astmamedisin, smøring mot eksem ol). I barnehagen der jeg jobber har vi ikke lov til å gi medisin i barnehagen uten at det er fyllt ut en medisineringsavtale og det er gitt opplæring i bruk, bivirkninger osv. En slik medisineringsavtale settes ikke opp for to-tre dager med øyesalve, antibiotika el. Så det er ikke sikkert at man bare kan sende med barnet medisin og at personalet kan ta ansvar for det, det varierer muligens fra barnehage til barnehage, men jeg trodde at det var en regel som gjaldt alle barnehager...

Så lenge barnet ikke smitter så.

Husk også at det er ikke så greit å være halvsyk i barnehagen, et hav av forskjeld på barnehage og hjemmet, i barnehagen er det masse bråk og støy, vi har ikke tid til å sitte med et barn på fanget hele dagen.

Hvis du syns det er bråk til tider i barnehagen når du leverer og henter, tenk da på hvordan det er å være der hele dagen hvis man ikke er i form. Ikke at det altid er masse bråk, men det er altid masse liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...