Gå til innhold

Magen min er kjempestor!! Hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg vet det er en baby der inne, og at magen skal være større altså! ;)

Men var hos jordmor i forrige uke (er nå 21 uker på v) og fikk kryss på det der symfyse-skjemaet som var godt over normalfeltet (og jeg er førstegangs). Magen min er virkelig stor altså, folk tror jeg er mye lengre enn 21 uker.

Jordmor sa jeg ikke skulle bekymre meg, så det gjør jeg ikke, men bare lurer på hvordan magen blir så stor? Ekstra fostervann, går det an f.eks?

Er ellers nokså normalvektig og har gått ned i vekt i dette svangerskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fostervann ja, å så blir jo morkaken/livmoren presset fremover :)

Skrevet

hehe det er ingenting å bekymre seg for alle vokser forskjellig.

Jeg var hos legen forrige uke var da 16+3 og hun målte symfysen og jeg lå rimelig langt over lå i overkant av gjennomsnittet til uke 19. Dette og er 2 mann, men var slik med første mann også.

Svangerskap nr.1 gikk jeg opp nøyaktig 10kg og til nå har jeg kun gått opp 0,5 kg.

Så lenge du ikke går ekstremt ned i vekt er ikke det heller noe du bør bekymre deg over.

Bare nyt svangerskapet og kos deg mest mulig for når det er over, vil du ikke ha mye tid til deg selv :)

Skrevet

Hm, ja nå leser jeg i et anna innlegg her at korte jenter gjerne får større mage fordi ungen trenger plassen "utover" på en måte, så kanskje det er litt derfor også?

Hehe, får håpe magen "flater ut" etter hvert, for hvis ikke får jeg problemer med tyngdekrafta snart! ;)

Skrevet

Jeg er ikke kort da ,men tynn og fikk mage tilig og har veeeldig stor mage egentlig i forhold til de andre jeg kjenner:-).. noe skyter ut tilig også roer det seg ned med andre omvendt:-).. vi får bare kose oss med de magene vi har, alle er forskjellig;-D

Lykke til ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...