Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi fikk vite forrige uke at det er liten sjanse for befruktning på vanlig måte sa mannens kvalitet er for dårlig. Men heldigvis også at det er god sjanse for befruktning ved prøverør.

Så da har jeg fått time til utredning tidlig i februar. Har forstått at det er gynekologen som skal søke om assistert befruktning?

Noen som vet hvor lang tid det kan ta å komme i gang i det offentlige, og hva man må gjennom? Og hva er tilsvarende for det private - til hvilken pris?

Lykke til til alle her inne, som fortsatt venter på å få det til! Og gratulerer til alle som allerede er lykkelig befruktet. Det gir meg i det minste litt håp å se at noen lykkes.

Det har vært en tøff tid...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7484449-n%C3%A5r-kan-vi-sette-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare ønske dere lykket til!

Jeg bor i danmark, og her var det ingen ventetid da jeg startet, det som tok tid var alle prøvene som skulle tas innen vi kom igang (celleprøver, blodprøver på bestemte dager i syklusen, hiv, clamydia..)

Selvfølgelig skal dere lykkes :o)

klem

Tålmodighet er en dyd :o)

Det er billigst å ta det gjennom det offentlige, men det går raskere dersom dere velger privat.

Tiden avhenger av hvilken klinikk som velges og om det kun er mannen din som har dårlig sædkvalitet.

I det offentlige betaler man kr. 1.500,- pr forsøk direkte til sykehuset samt at man må dekke medisiner for kr. 15.000,- selv. Resten dekkes av trygdekontoret. I det private er det mulighet til å kjøpe en pakke på 3 forsøk til ca kr. 48.000,- her i Norge, mens det blir noe billigere dersom dere velger å gå til utlandet. Opphold og reise kommer i tillegg.

Lykke til med prossessen videre!

Hei!

I det offentlige må du regne med at det tar ca. et år fra du begynner utredningen til du kan få første forsøk. I ddet prvate går det mye fortere, men da koster det er del også. Så lenge det er mannen din som er problemet tror jeg ikke du trenger å ta annet enn blodprøver.

Lykke til!

hos oss er det dårlig kvalitet som er greia....men jeg måtte også til gyn å sjekkes...de sendte dog søknaden først, men jeg måtte altså sjekkes jeg også , og ettersende papirer fra gyn , fordi de ville se at alt var bra med meg før de avgjorde hvilken type behandling de skulle gi....også var det selvfølgelig de blodprøvene og sånn da....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...