Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Jenta er en mnd gammel,og det er vanskelig å få henne til å roe seg i sin egen seng på kveld og natt.Derfor blir det som regel til at hun sover sammen med meg i min seng,kliss inntil meg. Men,jeg blir litt redd for at jeg lager en dårlig uvane med å ha henne i senga...hun er liten nå,men når bør vi prøve litt hardere for å få henne til å sove i sin egen seng?Og hvordan? Har ikke lyst til å ha henne i vår seng i månedsvis...(jeg sover dårlig)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Hun roer seg der for at hun føler seg trygg. Dårlig uvane å ville gjøre barnet trygt ved å ha det kliss inntil? Høl i hue spør du meg! Gjør det som er best for dere, men når babyer er så små, så får man jammen "ofre" litt for babyen sin! De er så totalt avhengige av oss leeeenge og trygghet er det som står i høysetet. Når hun er klar for det, klarer hun å roe seg i sin egen seng. Kanskje i morgen, kanskje om 10 mnd... Kjøp: The no cry sleep solution av Elizabeth Pantley. Der står det mange gode tips ang å sovne, soving og div rundt det temaet for babyer.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 vi hadde å lit prob me det.. men vi satt ve hannes seng å va der til han sovna.. fra første dag. så han har hatt det bra! har ikke latt han ligge å skrike eller nå.. å nu sover han best i si ega seng.. det e bra for når han e i våres seng sover æ dårli å han sover dårli for han våkne når nån røre på sæ. det e jo kos å vi kose jo masse i senga våres å .. men akkorat når det skal til soving e han i hannes seng! ball godt på ho me dyne så ho ligg lunt å godt!
Hææ? Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Jeg hadde jenta mi i sengen hver natt fra hun ble født frem til hun var ca 8 uker.Da forsøkte jeg å la henne sove i egen seng.Begynte med å legge henne ned i vuggen sin etter at hun hadde sovnet i min seng.Da sov hun der frem til neste mating.Spiste og lot henne sovne inntil meg,før jeg la henne tilbake i vuggen igjen.Etter noen dager kunne jeg legge henne rett i vuggen på kvelden,og nå sovner hun der hver kveld.For vår del har dette fungert veldig bra siden hun sover bedre og lengre av gangen i sin egen seng.Men om hun ikke ville sovet i sengen sin hadde jeg ikke nølt med å la henne sove sammen med meg.Når de er så små er det viktigste at de føler seg trygge,så får man heller ta en evt avvenning etterhvert når de er større syntes nå jeg.
hårsår Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Jenta vår lå i senga mi helt til ca 7 uker. Etter pupp prøvde jeg hver kveld å legge henne i egen seng, men hun ville ikke sove alene. Så en natt hadde hun ingenting imot å ligge i senga si. Hadde hånda mi oppi senga hennes slik at hun kunne kjenne lukten min, og passet på å stikke inn smokken til henne når hun mistet den. Nå er hun 2,5 mnd og sover som et lam hele natta. Har en urolig natt avogtil, men hun sover trygt og godt i egen seng. Du får bare prøve deg fram, men barnet må være trygt for at det tør å ligge alene, så du må ta det opp av senga dersom hun begynner å gråte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå