Gå til innhold

Fødselshistorie.

Anbefalte innlegg

Da har æ endeli klart å bli så oppegåanes at æ skal prøve å skrive litt om kordan fødselen tell lille Temine Mathea va...( Der va navnet avslørt)

Natt til fredag 10 desember, klokka 02.45 våkna æ som vanli å trudde at æ måtte på do å tisse...Æ tar to skritt ut av senga og ka skjer? Æ blir ståanes stiv av skrekk mens vannet renn nedover føttern mine...( skikkeli ekkel følelse)

Ringe føden å dem ber mæ komme på kontroll klokka 09.00.

Dem sjekke bare at det e fostervannet som hadde gådd og æ blei lagt tell sånn maskin som ser at babyen har det bra!

Rien e bynt nu, men det e 10 min imellom, så fødselen e ikkje igang....

Sånn fortsatte det hele fredagen, og æ blir ligganes på observasjonsrom...(sambo måtte dra hjem, det va skikkeli trist)

Dem har ikkje sjekka åpninga mi enda, pga infeksjonsfarn sia vannet mitt va gådd....Detta sjekke dem lørdasmårran klokka 10.00, det e da 4 cm åpning...

Rien blir sterkere og kortere og æ e kjempesliten allerde pga ingenting søvn sia natt tell torsdag...

Lite skjer egentli, det e lite fremgang....

Æ ber om epidural ca klokka 15.00, men det fikk æ ikkje før klokka 22.00...Anestesilegen va opptadd!!!!

Når han der hellvettes trege legen kommer å sette det, e æ i himmeln...Kjenne ingen smerte, og æ sovne av!!!!!!!!!!! Jordmora sir at æ må sove litt førr det e så lite fremgang, ungen vil ikkje komme sæ ned mot bekkenbunnen!

Klokka 23.00 går jm mi av vakt og det ankommer ny....

Dem finn ut at detta går ikkje på naturli vis, og bynne å forberede sæ om å ta ho me vakum...Dem slår av epiduralen, pga at æ skal kjenne rien mine....Æ presse som en gud, og trur hele tia at æ skal bærsje mæ ut:) (store skrekken, hehe)

23.50 så lille Temine Mathea dagens lys, ho va 4460g og 55 cm lang....

Revna krafti to plassa og blei klept...

Uff og uff, denna uka har ikkje vært behageli...Dritondt å sette!!!

Men det e verd det, førr æ har fådd verdens skjønneste datter!!!

Gled dokker jente, detta e fantastisk!!!!!!!!!!!Og verd alle tåran og smertan!!!!

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7484297-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Grattis! Stor pie du har fått dæ :D Arti å endeli få vetta navne tel ho lille Temine Mathea.. Hadd nok aldri klart å gjett det nei ;D Men fint va det...

Du får nu kos dæ me ho og kom masse inn på dib... e litt lite action der inne enda.... alle sett vel bærre å ser på di små vidundran sine ;D

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...