Gå til innhold

mensensmerte kramper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her i sofaen,kjempetrett etter å ha våknet tuusen ganger i natt,,

Har hatt så vondt nederst i magen,som mensensmerter som kommer og går, kjenner det mest når jeg ligger på siden..Begynte nesten å tenke på om det er slike maserier jeg har?? Jeg er førstegangs og aner ikke helt hvordan de skal kjennes ut.. Men de "krampesmertene" jeg hadde i natt varte ca 1/2 min om gangen.. fra jeg la meg til jeg stod opp..

Nå sitter jeg oppreist i sofaen og merker ikke noe til de. Skal til jordmor i morgen,lurer på om jeg skal prøve å få henne til å gi meg en ordentlig sjekk..Hva nå det innebærer?Vet ikke hvor mye hun kan gjøre.

er i uke 35 nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sukk nå kommer de når jeg sitter også.. Er dette kynnere eller hva..

Skrevet

Jeg hadde slike smerter som kom og gikk i et døgn sammen med kraftige kynnere. Jeg ringte føden og fikk komme til sjekk. Dette var i uke 34. Der ble jeg undersøkt og jammen hadde ikke livmorhalsen blitt forkortet og begynt å åpne seg. Da ble jeg sykemeldt pga truende prematur fødsel. Fikk ros for at jeg kom inn.

Selvsagt kan disse smertene ikke ha noe å si for modning, men som hos meg, kan de det også.

Er i allefall verdt å nevne når du er hos jordmoren din, om du ikke ringer føden. Jeg ville sett an smertene utover, til du skal til jordmor, så kan dere ta det derfra. Kan jo hende at hun vil at du skal ta deg en tur på føden.

Lykke til :o)

Skrevet

Nå må jeg legge til at jeg har kommet til uke 38 i dag, og har fortsatt baby inni magen. Har nå hatt menskramper hver j....a dag i nesten 4 uker! Gud, så moden jeg må være når denne babyen bestemmer seg for å komme ut til oss, hihi.

Skrevet

Hei :-)

Ja jeg skal snakke med jordmor i morgen..Tenker på at det kan være min skyld fordi jeg har stresset så mye i det siste.Er så mye å tenke på,har ikke vært helt flink å slappe av.Håper ikke det får fødselen i gang før tiden!

Må nevnes at jeg var på sykehuset fredag på journal skrivning, da fikk jeg jordmor til å kjenne om hodet var festet seg,hun sa at det hadde det nesten. Men,hun sa også at hun syntes bekkenet mitt var stivere(!?) enn det hun hadde trodd det skulle være, sånn stivt som det skulle være når ungen var kommet lengre ned (hva hun nå mente med det) så sa hun at når jeg skulle til jordmor på mandag kunne det hende hun ble usikker og kom til å ta en innvendig sjekk for å se om hodet var festet seg..Synes det høres mer ut som om hun egentlig mente at jordmor kanskje skal sjekke om det er åpning jeg..

Håper han holder seg inni magen en god stund til..Ser for meg mange dager på barsel alene ellers.. huff :)

Skrevet

Stress kan så definitivt utløse dette ja. Var dagen før en stor eksamen jeg var på føden og ble sykemeldt. Kunne se langt etter å ta flere eksamener i høst ja.

Dersom disse smertene dine har gjort noe med modning og livmorhalsen, bør du nok ta det med ro de nærmeste ukene.

Tvitvi i morgen hos jordmor :o)

Skrevet

Huff ja det må roes ned her i gården .. har vært ett tøft svangerskap.ikke planlagt og var ikke sammen med pappaen.Nå bor vi sammen,er forelsket og babysakerne er snart i boks.. tenk at alt har ordnet seg. Vanskelig å forstå :-)

Ha en fin dag :o)

Skrevet

Jm ga meg det tipset at hvis kynnerne ikke ga seg når man slapper av/legger seg ned, så kan det være rier. Det høres jo ut som om det er rier du har da... Klart du kan vente til sjekken imorra, men det koster jo veldig lite å ta en telefon til jm og spørre også? Fins ikke en jordmor i verden som syns det er rart om du ringer, heller tvert imot :)

Skrevet

Tror de har gått over nå.. Har hatt en del murringer i det siste da,særlig når jeg skal sove.. Men hvis de kommer tilbake iløpet av dagen skal jeg ringe tror jeg :) nøler litt med å ringe på en søndag.. uffh :)

Skrevet

Mine jordmødre har døgnvakt... Jeg ringte forrige søndag pga lite liv, jm ble skikkelig ivrig og sa det gjorde henne så glad at vi gravide ringte istedet for å sitte hjemme og være bekymra, for det var totalt unødvendig... Hun satt på kontoret og venta da vi kom :) Og hvis det er føden du må ringe, så er de nok på jobb uansett ukedag eller tid på døgnet :)

Skrevet

Hm ok :) Jeg tror nok jeg må ringe føden i stedet.Tror ikke jordmora mi har døgnvakt.Men sykehuset er jo bare ti min unna så går vel bra å ringe dit.Får se hva jeg gjør,akkurat nå vil jeg bare sove.. :)

Skrevet

Ta deg en blund, og hvis det ikke gir seg (eller hvis du ikke greier la være å tenke på det) så ringer du, ikke sant? Det "verste" som skjer er at de kaller deg inn til en kontroll :) og da får du nok vite om det er åpning eller hva som skjer. Greit å vite!

Sov godt, drøm søtt :)

Skrevet

Ja jeg skal ringe hvir de kommer igjen.Glad jeg skal på sjekk i morgen hvertfall. Vet ikke om jeg klarer å sove nå jeg,men..skal gå å se om det er liv i min bedre halvdel inne på soverommet hvertfall :-) good night :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...