tvilling-mamma Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Er 25 uker på vej og venter tvillinger. Legene forventer at de kommer ca i uke 30. Når kan jeg forvente at melken kommer?
Blomman Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Det kan vareiere - spørs hvor raskt du kommer igang med pumping etter fødsel evt hvor fort de kan legges til. Hus at bare noen dråper av den verdifulle formelka (colostrum) er gode mdisinske dråper for de små som er fortidligfødte. Kan du ikke kontakte prematurforeningen? Kanskje de har noen du kan snakke med på forhånd for å forberde deg til det som venter. Det kan ta tid å få melk når en får pramature - særlig hvis det er mye stress og komplikasjoner hos barna , men går alt fint og idet ikke dukker opp problemer behøver det ikke ta så lang tid :-) Normalt kommer melka mellom 2-5 dager etter fødsel hos de som føder til normaltid. Etter jul blir jeg mer "ekspert" på dette med pramature - da begynner jeg å jobbe på nyfødtintensiv. Du kan å spørre om erfaringer inne på pramaturdebatten her inne. Lykke til og håper at dette går kjempebra. Slapp av i julen og kos deg med magen før den blir borte... (mange føler seg litt snytt for den siste gravidtiden når de må føde så tidlig..) God jul og mass lykkeønskninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå