Gå til innhold

Hvor gamle var deres babyer / barn når de lå for førsta gang på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i ny leil. sist uke, har laget et kjempefint rom til den lille jenta mi på 2,5 mnd...meen når gubben flyttet inn senga hennes i leil. flyttet han den direkte inn på hennes rom...jeg ble sint og kommanderte han til å sette senga på vårt rom som alltid....tør ikke la henne sove på eget rom enda....er jeg hysterisk??? Det mente han iallefall....:(

Skrevet

min sov på eget rom på natta fra han var 7mnd.Men han hadde blitt vant til rommet fra han var noen uker gammel.Da sov han inne der på dagtid.

Skrevet

9 uker på begge to...

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke hatt barnet på eget rom så tidlig. Hadde ikke følt meg like trygg som hvis jeg hadde h*n på vårt soverom.. Dessuten må man jo som regel opp noen ganger om natta og da må det vel være mye mer slitsomt å måtte gå fram og tilbake til et annet rom..

Skrevet

hun var 4 mnd, sov på eget rom om dagen fra ca 3 mnd så hun skulle bli vant til det. Så lenge babyen din våkner flere ganger om natta er det greit å ha den på ditt rom...

Skrevet

Jeg fikk ikke til å sove på samme rom som baby så han lå på rom med pappa i 10 uker, så flytta de inn på hans soverom (hvor jeg hadde sovet), pappan sov der med han i 2 uker, så sov han der alene... Så han var 3 mnd da han sov alene. Funket kjempefint for oss, han har supert sovehjerte og har sovet hele natta veldig lenge. Tror neppe han har tatt skade av å ikke ligge på rom med meg i hvert fall...

Skrevet

Vi skal flytte snart, og da får hun eget rom, så hun blir ca 6 mnd da hun sover på eget rom første gang:) så får vi se hvordan det går, men det går nok fint!

Skrevet

Han ble flyttet på eget rom på 4. mnd. dagen hans. Gjorde det fordi vi forstyrret hverandre. Han våknet når jeg la meg og når han sovna igjen lå jeg å hørte på alle lydene han lagde, så da fikk ikke jeg sove.

Skrevet

De anbefaler at barnet sover paa samme rom som foreldrene frem til 12 mnd pga at dette minker SIDS risikoen noe, men klart for noen passer ikke dette saa man faar vel gjoere det som foeles riktig. Synes ikke du er overhysterisk iallefall, foeles det feil for deg aa flytte barnet saa ikke gjoer det. Vilde sover fremdeles m oss og er 5 mnd

Skrevet

Vi flytta ut lille gullet da hun var 3,5 uker... Rommet var ikke ferdig så hun sov i vogna i gangen. (vi måtte ha på støvsugeren for at hun skulle sove) Da ordnet vi rommet hennes og der har hun sovet siden hun var kanskj 5 uker eller noe. Ikke noe problem med tilvenning så tidlig:)

Skrevet

ELdstemann var 3 mnd da han flyttet ut og da yngstemnn var 3 mnd flyttet han inn til broren.

Nå deler dem rom :)

Skrevet

Han sov på eget rom når han var 4 mnd. Ville kanskje ventet litt med å flytte ho inn på eget rom. er jo ny leilighet for henne også!! Så synes jeg personlig at det er llitt tidlig... Jeg synes 4 mnd er en grei tid.. Men det er meg!

Skrevet

Nei, du er ikke hysterisk.

Vi har en på 4 mnd som ligger på vårt rom. Han skal få ligge på vårt rom til han er ca 12mnd...

Skrevet

Vi flyttet vår tulle inn på eget rom 3,5mnd gammel. Da våknet hun bare 1 gang i løpet av natten, fremfor 3 ganger til da. De våkner jo ikke så lett av foreldrenes snakk og søvn (snorking...) når de har eget rom!

Skrevet

Da han var 3 mnd flyttet vi han, og har ikke angret et sekund etterpå!!!Det gikk sååååå fint og vi sov mye bedre alle mann...men du må ikke flytte henne før du er klar for det...det går også an å prøve det noen netter og flytte henne tilbake hvis du synes det var for tidlig...

Skrevet

Håkon ble kastet ut da han var 3 uker gammel... Har gått helt fint for vår del. Nå slipper jeg å våkne hver gang han snur seg.

Skrevet

For oss fungerte det best med å prøve å ha babyen på eget rom fra vi kom hjem fra sykehuset.

Hun var da 3 døgn gamel. det har fungert bra for oss alle 3 og er i dag drøye 10,5 mnd. og ligger fortsatt på rommet sitt.

Du er ikke hysterisk man må gjøre slik man føler for selv.

Skrevet

Vi er alle forskjellig... Men ALLE får mye bedre nattesøvn hvis datteren din sover på eget rom. Det er ikke noe problem. Det er bare å la døra stå oppe, og du hører henne når alarmen går. Datteren min sov på eget rom når hun var 4 uker. Sambo må få nattesøvnen sin, han må være våken og opplagt på jobb.

Skrevet

Tror hun var ca. 3,5 mnd. Etter det sov alle tre mye bedre, spesielt jeg.

Skrevet

Min er 10 mnd nå og har ennå ikke eget rom, synes jeg har bedre kontroll på han på vårt rom...er vel litt overnervøs ja:(

Skal få eget rom etter jul en gang...kanskje..huff..mamma gruer seg..

Skrevet

me har hatt ho på eget rom heilt fra me kom heim fra sjukehuset. har gått kjempe fint. nå er ho 5,5 mnd. ho ligger inne på vårt rom når me får besøk som må låne hennes rom, ellers sover ho berre hos oss når ho er redd/har hatt mareritt. kunne aldri tenkt meg å hatt ho der inne kvar natt.

Skrevet

Det kommer vel så an på... Vi flyttet snuppa ut av soverommet da hun var ca en mnd. Da lå hun i bagen sin rett utenfor døren vår, og døren stod på gløtt. Hun bråkte nemlig veeeeldig da hun sov. Da hun var 2,5mnd flyttet vi henne inn på rommet sitt, det er ca 5m fra sengen vår til vogga hennes:) Vi har fremdeles døren vår på gløtt, og døren hennes er åpen. Det funker fint!

Jeg syntes det var greit med en glidende overgang;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...