SuperMoM*to jenter* Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 må bare få dette ut!! det jeg gruer meg mest til av alt etter fødselen er å ha masse besøk. Er veldig redd for at folk kommer for tidlig og at jeg ikke er klar..! synes også det er viktig at jeg og babyen og pappaen er litt alene den første tida og blir kjent.. så jeg har sagt til alle veninner at jeg skriver melding når jeg er klar for besøk..ca 1 uke etter fødselen regner jeg med! og det var ok..så jeg har roet meg med dette... så spurte jeg mamma om hun heller kunne ha besøket, alså tantene mine osv en uke etter fødselen, istedenfor samme dag som jeg kommer hjem fra sykehuset..(jeg skal bo hjemme hos mamma i begynnelsen) og da ble hun meeeeget fornærmet, og sa at dette var ikke vanlig og at hun ikke var vant til det..nei folk får komme når de vil sa hun.. jeg hadde maaange søvnløse netter pga dette..og hadde endelig roet meg med det, så begynner det igjen! hun vil ikke gi beskjed til naboer engang om at de godt kan vente en stund med å besøke...!!! vil ha mest mulig på kortest mulig tid å bli ferdig med det! blir så lei!! vi bygger oss hus nå, men det blir ikke ferdig før til sommeren..men vurderer STERKT å finne en leilighet..!! har så lyst på fred å ro..!! men pengene strekker ikke til..:/pluss vi har en kjellerstue her hjemme som jeg og babyen skal få..så jeg har luftet ut i flere dager nå, siden det er blitt røykt der inne mye, og termin er om bare 4 uker..så kommer jeg hjem og der har broren min full fest med masse røyk i MIN kjellersue!! dette blir for dumt synes jeg..her prøver jeg å bli mer voksen og ansvarsfull pga babyen..men det går jo IKKE ann her i huset!!! *lei meg:((*
LisaColli Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 huff da, hørtes ikke ut som noen grei situasjon. gi broren din klar beskjed om at du og babyen skal bo i kjellerstuen og at han da må holde seg unna, hvertfall med røyken!! det er det minste han kan gjøre.. skjønner veldig godt hva du mener med at du ikke vil ha besøk med en gang. jeg tenker også en del på det. er redd for at alle skal komme når de vil, og aldri dra igjen. vet jo ikke hvordan fødselen påvirker meg, og jeg har lyst til å bli kjent med babyen bare meg og sambo først. har aldri gjort dette før, og liker ikke tanken på at alle og enhver skal henge over meg når jeg ammer og skifter bleier! mulig jeg er litt sær.
Beatej80 Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Uff da :-) Dårlig gjort av moren din synes jeg. Og dårlig gjort av broren din å røyke inne når han vet det snart flytter inn baby der! At ikke folk kan vise litt mer hensyn, det er det minste en kan forlange av sin egen familie synes jeg! Kan ikke være noe særlig å bo hjemme hos moren sin rett etter fødsel, men går det ikke økonomisk så må man bare gjøre det sånn. Håper de tar mer hensyn til deg snart!!!!!!! Stå på kravene!! Lykke til!!
Gjest Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Huff da, hørtes ikke ut som moren din viste så mye forståelse for at du kom til å være sliten og trenge ro..Men er vel vanskelig å si nei til folk når de kommer på døra..Prøv å snakk med moren din en gang til.. Eller så kan du jo høre om dere kan bo hos svigersene dine i stedet? Det ordner seg nok. Jeg er og stresset i forhold til å få besøk og slik.Jeg er første i vennegjengen som får barn,og de tar det ganske lett kan man si.. De tror at det er bare å komme dagen etter virker det som.Jeg har og sagt at jeg tar kontakt.Får håpe de ikke kommer uanmeldt da(som jeg har en følelse av at de kan gjøre),hvertfall første uka da..da blir jeg sur.. :-)
selfangerkjerringa Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Be om nøkkelen til kjellerstua. Bruk tida fram til termin på å gjøre klart til deg selv og baby, og hold den låst når du ikke er hjemme. Hvis folk ikke kan respektere at du trenger ro den første tida, så låser du deg bare inne i kjellerstua for å få litt ro. Du kan f.eks sitte et kvarters tid sammen med slekta eller naboene eller hvem det nå er, og så unnskylde deg med at "nei sannelig nå er h*n sulten igjen gitt", og så trekke deg tilbake til kjellerstua for å amme Blir de sure for det så er det sannelig ikke ditt problem!!!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 Uff, synes det hørtes slitsomt ut. Har du ikke mulighet til å bo et annet sted så lenge da? Noen andre i familien eller utenforstående som du har tillit til og som du kan bo hos? Skjønner jo at du er forberedt på å bo hjemme, men synes det høres ut som du egentlig ikke orker det. Ille at familiemedlemmer ikke tar mer hensyn. Jeg hadde selv aldri orket å bo hjemme etter å ha født. Jeg vil som deg også at kjernefamilien skal få tid for seg selv de første dagene, kommer ikke til å orke masse besøk i starten. Heldigvis ligger sykehuset 2-3 timer hjemmefra så det begrenser besøket litt, håper iallefall det! Kan jo gå strålende også. Kanskje du er i god form etter fødselen. Lykke til i allefall.
Maisie Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 Skjønner deg godt, jeg. Hadde heller ikke tenkt å ha noe særlig besøk i starten, vente en stund. Men så sier mamma at hun tror ikke hun klarer å vente særlig lenge med å komme hit etter fødselen (hun bor langt unna og må ta fly hit). Jeg håper hun forandrer mening, særlig siden jeg først sa at jeg trengte litt ro og at jeg skulle si ifra når jeg var klar for besøk. Hun sa selv at hun ikke ville komme før jeg syntes det var i orden, og så sier hun etterpå, idet hun drar herfra, at hun kanskje kommer rett etterpå... Fikk nesten vondt i magen av det av bekymring. Er førstegangs og føler meg veldig grønn på spebarnsstell og ammng og sånt , og regner med at jeg trenger en tid på å venne meg til ting og få det til. Uten innblanding. Men så bor jeg jo heldigvis ikke hjemme, som deg. Det vet jeg ikke helt om jeg hadde taklet. Synes det forslaget om å ha en nøkkel til kjellerstuen var bra. Da kan du styre privatlivet ditt litt, trekke deg tilbake når det blir for mye. Men snakk med moren din og broren din. Hvis det ikke funker, så finn et annet sted å bo så lenge.
SuperMoM*to jenter* Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. desember 2006 det var noen her som skrev at jeg kunne låse kjellerstua og gjøre klar! det tror jeg faktisk vil hjelpe!! nå har broren min festet der for siste gang..det lovet han meg..han skulle til og med gjøre opp for seg sa han...det er ikke mye vondt i han..men han er for snill, og sier..:jaada, vi kan dra til meg på vors/nachspiel..! men dette var siste gang før jeg flytter sa han.. jeg skal snakke med mamma, håper det ordner seg, slik at denne siste tida blir en god tid og ikke fullt i stress.. tusen takk for alle svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå