Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi spiser ribbe, medisterkake, og julepølse + alt som hører med. *NAM*

Riskrem og alle slags kaker, godteri, sjokolade, marsipan, konfekt.

Ååååhh...jeg gleder meg sånn til jul, det er så koselig :D

Håper bare jeg slipper å feire jul på føden!!!

MÅ ha pinnekjøtt!! Ligger allerede i kjøleskapet sammen med kålrøttene. Men begynner etterhvert å innstille meg på at jeg kan være på sykehuset på julafta,men de har vel mye god mat der også? Har ingen andre barn, så ikke så farlig hvor jeg er den kvelden sånn sett. De blir bare oss tre (forhåpentligvis er vesla født da!) uansett, så det går greit å være på sykehuset tror jeg.

... så får vi spise pinnekjøttet noen dager senere eventuelt :)

pinnekjøtt, surkål, rødkål ogkålerabistappe.........................

*gleeeeeeeder meg*

skal være hos vigers i år, på østlandet......... men ribbe.........men det stoppa ik meg! har kjøpt nesten 4 kg pinnekjøtt som jeg skal kose meg med på julafta:) og MÅ ha riskrem til dessert........

Annonse

Bruker stort skjett å ha ribbe med alt tilbehøret, men i år skal vi bort fra julaften, så det blir pinnekjøtt ala Johan, lages vist på en litt uvanlig måte.

Greit å slippe alt styret den dagen med to forhåpentlig vis trebarn som krever sitt!

tja.. vi skal feire jul 2 ganger...

så hos svigermor skal vi ha ribbe og and (nam naaaam), brune poteter(stekt i smør og sukker) vanlige poteter,rødkål,brunsaus.

grøt, og riskrem med kirsebærkrem...blir maaassse mat... :)

vi skal feire den på onsdag..¨så jeg håper jeg ikke føder da.

men på selve julaften skal vi ha ribbe og dessert :)

Skal til svigerslekta i år, så da blir det nok ribbe. Er ikke så stor fan av det, er så mye fett på bitene, men får lure ned et stykke. Blir riskrem med hjemmelaget ripssaus til dessert, synes ikke det er så stas heller. Hehe, men min EGEN riskrem, med KJØPT bringebærsaus smaker selvsagt fortreffelig ;-)

I år skal vi være hos mine foreldre, og da blir det "koldtbord" om kvelden med sursild, gravlaks, røkelaks, skinke, medisterpølse, medisterkaker, rødkål, poteter, ost etc. Hos svigers ville det vært ribbe etc.

Vi pleier ikke å ha riskrem, men vi spiser risengrynsgrøt (med mandel) i 2-3-tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...