Gå til innhold

Morsmelk/morsmelkerstatning? - Litt fortvilt her. ( samme som ung mor )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å begynne med etter fødselen hadde eg rikelig med melk, men no begynner det å skrante.. forstår egentlig ikke koffor.. min søte lille fikk sopp i munnen, og det smittet over på brystene mine og lurer på om det kanskje kan ha noe med det og gjøre.. Driver og pumper melk, for å se hvor mye som kommer ut, for å se om det er nok til datteren min.. men det er det altså ikke..får ut kanskje 100 ml tot på morgenen og kvelden.. og det er jo ikke noe og skryte av..

Spørsmålet mitt her er vel egentlig, kan melken komme tilbake, eller?

Kan morsmelkerstatning være lurt? Bør eg gå helt over til det, eller kan eg gi begge deler? Føler meg veldig rådvill... vil jo amme så lenge som mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg i gjen i det du skriver og jo mer jeg tenkte på at jeg ikke hadde nok melk jo værre ble det!

Pumpa og pumpa og fikk ut lite.. kan anbefale å pumpe ETTER hver mating.. det gjorde jeg en ukes tidog nå er det full gass på begge puppene.. Jeg ville ikke begynt med erstattning før de sier noe om det på heøse stajonen.. vi begynte å gå til veiing hver uke for å følge med.. og han fikk da i seg det han skulle han;)

Heldigvis;)

det tar tid åkomme ordentlig i gang,, her var ikke produksjonen skikkelig før det hadde gått en mnd tid..

og en ting til.. barnet suger ut MYE mer enn du klarer å pumpe.. så et er godt å vite,, ikke heng deg opp i hvor mange ml du pumper.. men fortsett å pump rett etter at du har matet så vil det nok ordne seg skal du se,

lykke til;)

Skrevet

Jeg har hørt det at hvis det begynner å bli lite melk så kan det være bra å ta seg litt tid sammen og bare amme og kose seg. Ta seg et par dager i senga og la bare omverdenen gå sin egen gang. Du kan også begynne å pumpe deg ofte igjen hvis ikke barnet vil ha hele tiden.

Skrevet

ok takk for råd.. her har eg hatt ammepause gr sopp og såre pupper så har brukt erstatning litt, men føler meg litt skeptisk til det.. og pumpet melk, og gitt på flaske.. men skal prøve rådet ditt.. =) igjen, takk :-)

Skrevet

Funker det? Å bare kose med babyen? Vil det hjelpe på? Eg har vært så rådvill at eg ikke vet kor eg skal snu meg.. har som nevnt over pumpet melk og gitt på flaske, men når eg ikke har fått ut noe, har eg brukt litt erstatning.. men føler meg ikke tilpass med det.. litt skeptisk.. :-S Men skal prøve råd som kommer, i håp om at det kommer seg.. vil ikke miste melkeproduksjonen min.. :-S

Skrevet

AMME TE funker også.. og anis te øker produksjonen ,) kan jo prøve det også.. amme teen gjør dessuten at den lille kan få mindre luft smerter etc så den slår flere fluer i ett smekk.. fåes på helsekost og apotek..jeg drakk MASSE ANIS te i den perioden:)

dessuten er det godt;)

Skrevet

Den er grei.. Hater te, men her gjør vi alt for at den lille skal få mat på normalt vis.. skal ta turen på mandag og se om eg får tak i..

Skrevet

husk også det kjære deg at jo mer du stresser med det jomindre melk kommer når su pumper.,,. sånn var det med meg i hvertfall.. kunne pumpe meg SÅR nesten og ingenting kom.. men hanble mett og la på seg for det han altså..

så prøv å ikke tenk på det.. ( he he vet det ikke re lett altså..) og kos dere sammen .. se på babyen når du ammer;) dette vil nok gå seg til det er veldig vamlig å ha litt startvansker;) haold ut .. det regulerer seg etterhvert ska du se;)

Skrevet

En ting er sikkert at melka ikke bare plutselig kommer tilbake.

Jo mer du legger babyen til puppen evt pumper jo større blir produksjonen og melkemengden øker. Blir også litt feil å pumpe seg for å se hvor mye melk man har. Babyen din klarer helt sikkert å få ut mer melk av puppen enn det du klarer å pumpe ut.

Så lenge hun er fornøyd etter å ha spist så spiller det ingen rolle hvor mye som er inni puppen. Men hvis hun fremdeles er sulten etter 2 pupper så går det jo an¨å spe på med mme. Men veldig mange føler de har litt lite melk om kvelden og at babyen spiser hele tiden. Ganske vanlig. Har hatt det sånn jeg også. Men nå er snuppa mi 10 uker så den biten har roa seg. Ikke vil hun ha flaske heller så jeg har vært nødt til å gi puppen. Og det har gitt resultater. Men økedagene kan være ganske tøffe. Jeg har hatt to runder med godt merkbare økedager. Den første var rundt 3 uker også rundt 7 uker.

Men jeg vet mange gir en flaske mme på kvelden for å få en rolig og fornøyd baby, Men vi er nå laget for å kunne fø opp barna våre, så jeg tror nok at alle kan klare å få økt produksjonen hvis de vil. Også gjelder det å ha tro på at det går og kunne slappe av med det.

Men det er ikke farlig å spe på litt med mme. Men jeg ville absolutt ikke slutta å amme fordet. Jo oftere du tilbyr puppen, desto mer melk får du. Sånn er det bare. Men det er for gjort å ødelegge for seg selv ved at man stresser masse rundt det og er usikker på om de får i seg nok.

Men i og med at du og babyen har hatt sopp så kan det jo godt hende at produksjonen har avtatt noe.... Har ikke så mye greie på det. Menjeg er helt sikker på at du får opp produksjonen din igjen. Stå på og ikke gi opp ammingen. Husk at det ikke er så lenge siden du fødte så babyen din kan godt få mat ofte og da tenker jeg du ser resultatene kommer etterhvert jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...