Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 ...og guttungen suger og suger, men blir aldri fornøyd. Gir mange ganger i løpet av natten, han er sulten hele tiden. Så rundt kl seks faller han til ro for tre-fire timer. Kan det hjelpe med MME? Noen med erfaringer?
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Hvor gammel er gutten din? I begynnelsen synes jeg også at jeg hadde så lite på kvelden. Hvis han ikke er så gammel synes jeg du burde prøve litt til uten mme, da går det seg som regel til etter hvert. Hadde det sånn i ca 1-2 mnd. Nå har det regulert seg helt perfekt;-) Du kan jo prøve å pumpe deg på natten/morgenen og gi det ekstra på kvelden, men vær obs på å gi flaske hvis han er liten pga sugeforvirring.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Han er tre uker gammel og jeg har masse ammeerfaring. Prøvd å pumpe meg opp i produksjon, men med lite nytte...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Vi hadde det sånn lenge. Jeg ammet og ammet og ammet...ble helt utslitt og hadde nesten ikke noe tid mellom ammingene til å pumpe engang. (Og hvis jeg prøvde fikk jeg ikke ut en dråpe). Fikk liksom aldri nok, så etter en stund ga vi mme på kvelden. Da sov han i tre timer, mett og fornøyd. Sovnet også på egenhånd! Jeg prøvde så langt jeg kunne å unngå å gi mme om kvelden, og i perioder gikk det rimelig bra, men ettersom han ble større ble vi nødt til å gi det hver kveld. Ellers blir natta uholdbar med masse oppvåkninger. Vi måtte forresten gi mme allerede på fødeavdelingen, da han gikk for mye ned i vekt. Der fikk vi også beskjed senere (ammepoliklinikk) om å fylle på med mme om nødvendig med ordene "det viktigste er at babyen blir mett". Anbefaler deg å prøve jeg!
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Du får føle på hva du orker og følge med på om vektøkningen er bra. Jeg hadde det som sagt også sånn i begynnelsen men klarte å pumpe litt på natta og morgenen. Men måtte gi henne litt mme også, da sov hun 8 timer i strekk så den melka er tydelig feitere. Det var jo deilig men blir ofte en ond sirkel for da stimulerer du jo ikke melkeproduksjonen. Men som sagt dersom vektøkningen er forsvarlig er det økeperiode, jeg satt med puppene ute hele kvelden i ca 1-2 mnd før det regulerte seg og nå har jeg mer enn nok.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Tusen takk for svar begge to! Er veldig sliten av søvnmangel, hatt problemer med å sove hele svangerskapet, og fødselen ble satt igang tre uker før pga dette. Kjenner at jeg er helt på grensen av hva jeg makter nå... Vil prøve MME og se om det kan hjelpe. Ha en god natt!
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Høres lurt ut, hvis du sliter med søvnmangel kan det også være en årsak! Jeg trappet gradvis mme ned så det er mulig å øke etterhvert også hvis du føler for det! Lykke til og god natt til deg også!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Vil også si at selv om jeg har gitt mme har det aldri gått mer enn maks fire timer (om natta) før han spiser igjen. Så lenge du ammer ofte går det ikke ut over melkeproduksjonen, men dette er som nevnt over her noe du må tenke ut selv om du orker eller vil gjøre.
lana<3 Skrevet 17. desember 2006 #9 Skrevet 17. desember 2006 Jeg sliter med samme problem..kan amme og amme og amme på kvelden men hun blir aldri mett..har masse melk...men på kvelden er det bare akkurat som det er vann som kommer ut av puppen ikke sånn som det er på morgenen, tykk og hvit... så her gir vi mme med god samvittighet etter siste ammemåltid på kvelden og da sover hun så godt i hele 11 timer hver dag..
lana<3 Skrevet 17. desember 2006 #10 Skrevet 17. desember 2006 babyen min er forresten 3 mnd 3 januar...
Gjest Skrevet 17. desember 2006 #11 Skrevet 17. desember 2006 Hvis jeg får hele fire timer sammenhengende søvn, hadde jeg vært lykkelig som bare det....Kan ikke huske at det har skjedd siste året :-) Vil prøve med første mme i kveld i håp om bittelitt mer enn den usle timen jeg får nå...
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 17. desember 2006 #12 Skrevet 17. desember 2006 Hadde ikke nølt m å gi litt mme da, hvis ingenting annet funker..Hvis du er så trøtt og sliten går jo det utover melkeproduksjonen igjen! Det er jo bare å amme først, og så gi mme, så holder du jo produksjonen oppe.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #13 Skrevet 17. desember 2006 Er i samme båt, gir mme men det kommer opp i en stor sprut. Går med konstant dårlig samvittighet for at han får så lite og redsel for å gå vektnedgang. øker om natta men ikke om kvelden. pumper det jeg kan på dagen og gjemmer til kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå