Gå til innhold

Gravid for meg er ingen hindring.

Anbefalte innlegg

Vil bare utveksle noen erfaringer med dere.

Forje gang jeg var gravid var jeg flere ganger på scootertur. Det har jeg vært denne gangen også.

Når jeg var 4 mnd på vei sist var jeg på snowboard tur en lang helg..

Nå må det sies at jeg ikke var plaget med noe sist gang, ikke kvalme ingenting.

Jeg mener man kan leve som normalt så lenge man ikke har planer som hindrer deg.

Ville bare dele dette med dere! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7481187-gravid-for-meg-er-ingen-hindring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg jeg... Jeg fikk en fin komentar av en nær venninne i går.

"trodde ikke at du kom til å holde ut så lenge jeg... "

Å da var klokka halv tre på natta... Rart hva folk tenker om gravide....

Så lenge man orker og er i form, lev som man alltid har gjort... Tror det er litt viktig jeg...

er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap.mitt første var jeg i storform,hadde ingen plager.men vært mere plaget med kvalme,mageprob,og ekstrem trøtthet denne gangen,så blir ofte tidlige kvelder.sist kunne i sitte oppe til langt på natt.

men det varierer :-)men alt er verdt det.gleder oss utrolig mye til det lille nurket kommer:-)

Heihei! Formen min er også fin, bortsett fra blødninger med jevne mellomrom. Jeg er også veldig glad i å stå på ski, men ser ikke noen grunn til å utsette meg for faren ved å tryne... men syns de som tør er heldige. Nå snakker jeg om slalom/telemark da, ikke bortoverski - noen form for skiaktivitet må jo jeg og bedrive :)

De hensyn jeg tar når jeg er gravid, er mest for å beskytte barnet, ikke for at formen min er dårlig. Men må innrømme at jeg var på et par slalomturer forrige gang jeg var gravid ja. Snowboard turde jeg ikke, for der faller jeg så hardt. :)

Var veldig heldig forrige gang og var i kjempeform. Håper det går like bra nå.

Det er godt å høre at det er flere enn meg som ikke har noe problemer. jeg har vært kvalm i 2 uker men det er lenge siden nå, og etter det har jeg vært i normal form egentlig. ikke følt meg særlig gravid egentlig.

Og jeg tror det er viktig at man lever som normalt selv om man er gravid.

Det er jo faktisk ingen sykdom å være gravid så lenge man ikke sliter med kvalme og slikt, da er det jo ikke lett å leve som normalt.

Annonse

Svigermor sa no veldig bra i går.

Gravid er ingen sykdom,men en tilstand.

Det er egentlig veldig riktig.... såklart, for noen fører graviditen med seg "sykdom", sykdom i den forstand at man blir dårlig av hormonene, eller at man får bekkenløsning eller sånn, men for meg som er i form er det bare en tilstand. En tilstand jeg må ta hensyn til, men for meg er det ingen hindring. Og det er jeg glad for!!! Så jeg skal gjøre så og si alt jeg gjorde før jeg ble gravid. Såklart skal jeg ikke gjøre ting som er farlig for den lille i maga'n min, men den skal heller ikke hindre meg i å gjøre ting som jeg er glad i....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...