småen og smulan Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Hvordan er det med vask av nye klær til den lille? Skal alle klær vaskes før bruk eller gjelder det spesielt bodyer og andre trøyer etc som er helt inntil kroppen?
Mille-k Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Jeg vasker alle klær før bruk, for å få bort overflødig farge etc..
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 jeg har vasket alt.. Brukte sensitive skyllemiddel og vaskemiddel så det ikke ble så masse parfyme til den lille.
Angelas_Baby Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Det er vanlig å vaske alle klær til babyen. Hvertfall det som er intil huden. Det er bare å følge vaskelappen inni klærne, de fleste tåler 60 grader. Nå er det sikkert mange som blir "sinte", men man kan faktisk vaske babyklær sammen med andre klær, man trenger ikke å vaske de hver for seg (så lenge du ikke har fritidsproblemer og elsker å vaske tøy).
kokosbolle Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 hehe, jeg ble ikke sint. hvorfor i alle verdens land kan man ikke vaske babyklærne sammen med andre klær? Vi brukes neutral vaskepulver og tøymykner til alt, så da bør vel det gå bra.
Angelas_Baby Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 ...fordi det er 100 innlegg om hvordan man skal vaske babytøy. Noen velger tom å vaske ett og ett plagg i maskinen. "KAN de vaskes på 40 grader når det står 60 på vaskelappen??" Noen stryker alle klærne også. "Tåler klærne å bli tromlet?" Det er et stort flertall som vasker babyklær ALENE i maskinen, det ville jo vært "krise" om de kom i kontakt med "voksen-klær"!!! Jeg skjønner ikke at folk gidder å bruke flere dager på å vaske og stryke babyklærne, og at det skal være såååå stas.
Vifikkiaugust Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Helt enig i at man kan vaske babyklær sammen med andre klær. Kommer jo litt an på selvfølgelig,- jeg vasker ikke de møkkete arbeidsklærna til typen sammen med mine "kontorklær" heller. Ellers har jeg vasket mye av det nye babytøyet på 40 grader nå første gang, siden det er ubrukt. Selv om det står maks 40 grader på mye av tøyet, kan det nok vaskes på 60 også,- kommer til å gjøre det etterhvert for å få tatt knekken på bakteriene!
Angelas_Baby Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Jaaa.... jeg vasker ikke verksted-klærne til sambo med skjortene mine jeg heller!! hehe, men synes folk har en tendens til å bli skikkelig hysteriske når det gjelder vask av babytøy!!!!
kokosbolle Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Aha... det er der jeg liksom har falt av lasset.. fordi min samboer har ikke verksted-klær.. blir lite av sånt når man jobber på kontor. Men ser jo godt grunnen for ikke å vaske de gørrmøkkete klærne (eller andre skikkelig møkkete klær) sammen med sarte plagg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå