Gå til innhold

vil IKKE bade.....trenger råd og tips.....vær så snill..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra vår på vel 2 år NEKTER å bade / dusje..

Jeg trur ikke det er for å være vrien, men det ser ut for at ho er skikkelig redd.. Sist vi skulle bade og vaske håret ble hun likblek og begynte å spy..

Vi har prøvd lur og lirk, sambading med lillesøstra, lite vann og mye vann, dusj og badekar...........mm....

Håper at vi er inne i en lei periode nå..

Skrevet

Hva om en av dere voksne dusjer sammen med henne?? og gjør det litt morsomt eller noe...??

Skrevet

Liker hun å leke med vann? Kan hun få et vaskefat med vann hun bare kan leke med. inntil videre lever hun vel greit nok med vaskeklut.

Skrevet

Sett henne på et håndkle i dusjen. Ha dusjen på passelig varme, men på svakt trykk.

Da blir hunsittende i et slags vannspeil, og det er mye mindre skremmende enn et helt badekar eller en sprutende dusj.

>Jeg gjorde dette da min gutt også var redd for dusj og badekar - har var da mye yngre, men på denne måten fikk ham gradvis tilvendt til bading igjen.

Du kan også la hånddusjen sprute ned i dusjgulvet fra veldig lav høyde - kanskje hun gradvis får lyst til å holde hånden under den, eller stikke inn en fot osv.

Lykke til, håper hun kommer over redselen sin snart.

Skrevet

P.S. Jeg menr at dusjen hele tiden skal holdes i hånden, lavt, og ikke sprute ned på henne fra høyt oppe. la den bare sprute ved siden av henne og ikke treffe henne direkte.

Skrevet

Vi har hatt samme problemet, men jeg tror det kom av at pappaen hadde litt for varmt vann en gang småen skulle bade. Etter det var hun hysterisk. Skulle ikke i stampen koste hva det koste ville, og hun som hadde elsket å bade før.

Da måtte jeg hoppe i badekaret sammen med henne. Jeg satt oppi først, og så kom hun oppi etterpå. Til og med da var det litt skummelt, men etter noen ganger på denne måten ble det gøy å bade igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...