optimist.. Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Hei alle sammen:)) Jeg lurer på om noen vet noe om det stemmer at syklusen blir påvirket av overvekt? Jeg er ca 35 kilo overvektig og har i det siste fått så utrolig merkelige sykuser.. Er i dag på dag 44 i syklusen og det er ikke tegn på at mensen skal komme eller noen ting. Har også vært sykluser som EL ikke har kommet i det hele tatt.. Før jeg gikk opp så mye så hadde jeg ikke disse problemene.. Kan det virkelig komme av vekta??
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Jeg fant ikke noe på nettet som konkluderte med en klar sammenheng mellom disse men jeg fant følgende: "Uregelmessig menstruasjon er svært vanlig hos unge kvinner og kan skyldes slanking, stress, infeksjon eller selvfølgelig graviditet og evt abort. Som regel er det ikke farlige årsaker til slike uregelmessige menstruasjoner hos unge kvinner, men fortsetter plagene er det selvfølgelig naturlig å få utført en gynekologisk undersøkelse. " Jeg tror det var på lommelegen. no! Med det sagt, kan jo overvekt føre til stress i kroppen, men det kan jo være lurt å høre med legen din!
~ms_freia~ Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 e nok at du bare tenk på at mensen e forsinka:p da stressa nemli du veldi, og da e det stor sjanse for at ting tar enno lengre tid...æ gikk en gang nestn 3 mnd før mensen kom, hadde ikkje el eller no som helst...men når mensen kom så hadde æ kraftige blødninge som varte i 2 uke og VELDIGE menssmerta...
Gjest Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 de som er veldig overvektiga har samme problem som de som er veldig undervektige.. uregelmessig syklus.. for noen stemmer dette, mens for andre gjør det ikke.. ingen regel uten unntak,, (meg) så.. ja, det kan ha noe med at du er overvektig.. og da er det jo også tyngre å bli gravid.. annbefaler å prøve EL tester, for da får du beskjed om når du har el. og kan prøve en runde i høyet.. hvis det er gravid du ønsker å bli ) lykke til )
Blåbærlyng Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Jeg gikk til spesialist på kvinnesykdommer, og han kunne fortelle meg at overvekt kan føre til ustabile sykluser og at eggløsning uteblir i blant. Altså akkurat som ved kraftig undervekt.
optimist.. Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2006 Takk for alle svarene jenter:)) Da får jeg kontakte legen etter jul da, for i dag er jeg på 45 i syklusen!! Du som sa at jeg kunne ta EL tester:Jeg tester hver mnd jeg og temper også og håper hver mnd jeg er gravid jeg:)))) Takk igjen for gode svar:)) Hilsen HI
Cam_gutt_4_6 Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har alltid hatt uregelmessige sykluser, med mindre jeg gikk på p-piller, og har kun vært overvektig de siste 10 årene.. Hadde til og med en periode på nesten ett halv år uten mensen! -Da gikk jeg til legen og fikk påvist cycter på eggstokkene. -Siden jeg ikke ønsket å bli gravid da, så lot vi dem være, og de var borte i løpet av ett halvt år til. Hvis du bekymrer deg, så bestill en time hos gynekolog, så kan de se om noe eventuelt forstyrrer syklusen din. Er for øverig enig med andre her at uregelmessig sykluser er vanligere for undervektige. Har aldri hørt noe om det motsatte..
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 heisann. etter at jeg slutta på p-pilla hadde jeg en veldig ustabil menssyklus alt fra 32-43 dager. kanskje det er sånn for deeg og?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå