Gå til innhold

Str klær til baby på 4,5kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Bør jeg bytte ut kjøredressen og klærne i str 50 jeg har i sykehusbagen?

Skrevet

Jeg vil tro at du ikke får brukt de spesielt lenge såfall.

Jeg tror jeg hadde byttet de til str 56,

sånn for å være på den sikre siden:)

Skrevet

Vet du at du får en baby på 4,5kg? Hvis ja, bør du kanskje ha noe større i bakhånd. Det kommer vel an på lengden på babyen også.

Skrevet

Estimeringen er jo ikke helt sikker, men babyen ble estimert til 3,9kg onsdag 13.desember, og jeg er ennå helt umoden. De planlegger keisersnitt etter jul hvis det ikke skjer noe modning (det gjorde ikke det sist), så da er det vel trolig at babyen er rundt 4,5....?

Har termin idag, men har nesten gitt opp håper på at det skal skje naturlig, og da kan jeg vel likegodt vente med KS til etter jul...

Skrevet

Min forrige var 4650, og vi måtte pakke vekk str 50 med en gang. Men han var 55 cm lang og da. H&M sine str er litt store, så klær derfra tror jeg holder med 50.

Skrevet

tror nok ikke du får bruk for noenting i strl 50...

strl 50 er for barn på ca 50 cm... er de feks 52cm ved fødsel, er jo strl 50 lite allerede da, så eg har et par skift i strl 50, men det er fordi jeg venter en liten en, på rundt 3kg... men masse i 56, de kommer jo bare til å vare 1-2 mnd, så jeg gidd ikke bruke mest penger på de minste strl.

Skrevet

min var 4900 g og 55 lang, og vi brukte ikke str 50 overhode. og str 56 i ca 5 minutter. :)

Skrevet

mi "lille" snuppe va 4200 og 50 cm lang og brukte str.50 i 3 uker ho...kommer mere ann på lengden enn vekta om kor lenge klærne passer ja...

Skrevet

knerta mi veide 4460, og kan bare drømme om å få på ho str 50, men ho e 55 cm lang da...Gikk rett på 56

Skrevet

Min første var 4200 g og 52 cm og det var ikke mulig å få ham inn i str 50. Han brukte 56 i tre uker, så gikk vi over til 62 - men den størrelsen varte til gjengjeld lenge! Hva med å ta med "innertøy" i 50 og 56 og se hvilken baby trenger, og så ha en litt større kjøredress osv?

Skrevet

Lillemor var 3645gram og 51 cm når hun ble født og vi brukte aldri str 50

Skrevet

Min var 4,7kg og 53 cm og sambo måtte hjem og bytte de fleste klærne vi hadde tatt med i str 1 mnd. Noen passet, men de fleste ble for korte, og vi måtte ha 3 mnd i stedet. Det ble igjen litt for stort, men det er jo bedre. Kanskje ta med litt av hver størrelse så du har i alle tilfelle. Det er jo ikke sikkert at han vokser så mye heller, de følger aldri helt skjema disse babyene. :)

Skrevet

Datteren min var 4000g og 51cm da hun ble født. Str 50 ble for lite, mens 56 gikk bra i minst en mnd. Selv om hun var relativt stor da hun ble født, har hun siden da vært ei ganske lita jente.

Skrevet

Junior var 3900. Brukte stort sett bare str 62. Var bittelitt stort, men bretta opp ermene. Varte vel 2 uker så passa de.

Fatter egentlig ikke hvorfor folk kaster bort penger på bittesmå klær som blir brukt i 2 uker.

Skrevet

Jeg vil gjerne at klærne passer perfekt, om det er for 1 dag eller 1 måned. Den utgiften tar jeg gladelig, liker ikke nåe babyer svømmer i klærne sine. Har veldig lite i str. 50, men nok til at mamma eller noen kan skaffe mer og få det vasket først. Ser ut til at jeg får en unge på 4200 gram så vi får bare se det ann.

Skrevet

Vi skal være på barsel 3-4 dager. Regner med at i løpet av de dagene skal jeg nok greie å få sendt gubben ut på panikk-shopping om knøttemor skulle vise seg å være mindre enn de estimerte 4.2kg :)

Skrevet

Skjønner ikke hvordan en baby på over 4 kg flyter i str 62. Junior var 51 cm og 3900, og fikk ikke på ham str 50. 56 passa akkurat i max en uke eller 2. Str 62 så en så vidt at det var for stort når han var nyfødt. Hmm merkelige greier.

Skrevet

Klærne varierer i seg selv litt i størrelse. Noen krymper også litt i vask/tørk. I tillegg er det stor forskjell på ungene også, i kroppsform osv. En unge på 4.5kg og 50cm vil nok være ganske anderledes en en på 3kg og 52cm. De fleste knøttene går ned noen hundre gram rett etter fødsel, det kan jo også ha innvirkning på hvordan klærne passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...